subframe perikelen
Re: subframe perikelen
Mmm. De meeste S1 1.3Sen die ik heb gezien heeft toch de oude balk. Enkel de latere hebben de langere balk.
-
lucasgeheniau
Vanaf nr 12012 volgens boekie.
Aan de produktie aantallen te zien t/m 1969 oude balk
In 1970 bijna allemaal nieuwe balk. Deze zou dus in 1970 geproduceerd moeten zijn
Aan de produktie aantallen te zien t/m 1969 oude balk
In 1970 bijna allemaal nieuwe balk. Deze zou dus in 1970 geproduceerd moeten zijn
Leuk dat we die productieaantallen en chassisnummers hebben gevonden.
Zie http://www.viva-lancia.com/specials/lan ... ia_vin.php
Grootste deel van de coupé productie in 1970 was nog 1ste serie 1.3S. Maar een klein aantal 2e serie. Ik heb altijd gedacht dat de overgang van 1ste naar 2e serie al veel vroeger in 1970 was.
Zie http://www.viva-lancia.com/specials/lan ... ia_vin.php
Grootste deel van de coupé productie in 1970 was nog 1ste serie 1.3S. Maar een klein aantal 2e serie. Ik heb altijd gedacht dat de overgang van 1ste naar 2e serie al veel vroeger in 1970 was.
Bert, Huib, Lucas,
Goed om te weten. Ook ik ben bezig met met ontmantelen van het subframe van mijn Lancia Coupe 1,3 S uit 1970. Ja nog een serie 1.
Moet het nog schoonmaken en dan ontmantelen. Zag al we er wat las werk nodig is .... Fingers crossed.
Heb gelukkig ook nog een ander subframe staan uit een Berlina serie 2. Zal eens kijken naar de verschillen .
Henri
Goed om te weten. Ook ik ben bezig met met ontmantelen van het subframe van mijn Lancia Coupe 1,3 S uit 1970. Ja nog een serie 1.
Moet het nog schoonmaken en dan ontmantelen. Zag al we er wat las werk nodig is .... Fingers crossed.
Heb gelukkig ook nog een ander subframe staan uit een Berlina serie 2. Zal eens kijken naar de verschillen .
Henri
Kappa Coupe 2.0 Turbo
-
fulviabert
hallo,leuk om te weten dat er meer lotgenoten zijn met een late S1.
De mijne is volgens italiaans kenteken op 01-01-1970 op kenteken gekomen.
Gezien onze verkoop strategie,denk ik aan een late S1 die in 70 op kenteken is gezet,om een jongere auto op kenteken te hebben.
Ik heb tochtruitjes in de voorportieren,stalen deuren ,kofferdeksel en motorkap.
Rood interieur en (orgineel) donkerblauwe lak erop.
13"Stilhauto velgen,kachel anders als normale serie 1,maar wel met 1 ventilatorstand en het reeds besproken subframe.
ipv glad hemel een geperforeerd hemel in de auto.
En wat bij een serie 1.3S rallye coupe hoort,ook de rembekrachtiger achter de koplamp,maar weer geen oliekoeler( en die heeft er volgens mij ook niet gezeten.)
verder de 303 motor met 140 kop erop en 4 bak er achter.
En verder weet ik niet meer op te noemen,maar die er wel zouden kunnen zijn.
mvg.
bert
De mijne is volgens italiaans kenteken op 01-01-1970 op kenteken gekomen.
Gezien onze verkoop strategie,denk ik aan een late S1 die in 70 op kenteken is gezet,om een jongere auto op kenteken te hebben.
Ik heb tochtruitjes in de voorportieren,stalen deuren ,kofferdeksel en motorkap.
Rood interieur en (orgineel) donkerblauwe lak erop.
13"Stilhauto velgen,kachel anders als normale serie 1,maar wel met 1 ventilatorstand en het reeds besproken subframe.
ipv glad hemel een geperforeerd hemel in de auto.
En wat bij een serie 1.3S rallye coupe hoort,ook de rembekrachtiger achter de koplamp,maar weer geen oliekoeler( en die heeft er volgens mij ook niet gezeten.)
verder de 303 motor met 140 kop erop en 4 bak er achter.
En verder weet ik niet meer op te noemen,maar die er wel zouden kunnen zijn.
mvg.
bert
-
lucasgeheniau
Uit het instructie boekje van 1969.
Oliekoeler Yep.
Ook nog in het Duitse, Franse en Italiaanse boekje gespiekt, en ja, overal bij de S een oliekoeler.
Oliekoeler Yep.
Ook nog in het Duitse, Franse en Italiaanse boekje gespiekt, en ja, overal bij de S een oliekoeler.
- Attachments
-
- var4.jpg (29.57 KiB) Viewed 353 times
-
- var3.jpg (60.17 KiB) Viewed 353 times
-
- var2.jpg (65.2 KiB) Viewed 353 times
-
- var1.jpg (31.77 KiB) Viewed 353 times
-
fulviabert
Lucas,dan is die bij mij er later weer netjes tussen uit gehaald,want er zit geen gat,beugel of wat dan ook,wat duidt op de aanwezigheid van een koeler in het verleden.
Ik heb de auto sinds half jaren 80 en er is nooit iets aan gewijzigd.
ga hem er ook niet tussen zetten hoor,krijg de olie toch niet zo heet in het blok.
Misschien zou het mooi kunnen staan omdat het zo hoort,maar heb hem niet.
Heb wel een blok liggen,waar het heeft opgezeten,met de stukken leiding er nog aan,maar geen koeler erbij.
bert
Ik heb de auto sinds half jaren 80 en er is nooit iets aan gewijzigd.
ga hem er ook niet tussen zetten hoor,krijg de olie toch niet zo heet in het blok.
Misschien zou het mooi kunnen staan omdat het zo hoort,maar heb hem niet.
Heb wel een blok liggen,waar het heeft opgezeten,met de stukken leiding er nog aan,maar geen koeler erbij.
bert
-
lucasgeheniau
Zo te zien wordt de koeler aan de radiator bevestigd, dus geen extra gaten etc nodig.
Wel is de oliefilter steun niet standaard.
De koeler zelf is een 815.130 orgine nummer, dus al bij de flavia 1500 coupe gebruikt.
Ik denk dat de koeler pas nut heeft als er extreem met de auto gereden wordt. Bij normaal gebruik heeft hij alleen maar nadelen.
Als ik een 1.3 S zou hebben zonder koeler zou ik ook geen moeite doen om er een op te zetten.
Wel is de oliefilter steun niet standaard.
De koeler zelf is een 815.130 orgine nummer, dus al bij de flavia 1500 coupe gebruikt.
Ik denk dat de koeler pas nut heeft als er extreem met de auto gereden wordt. Bij normaal gebruik heeft hij alleen maar nadelen.
Als ik een 1.3 S zou hebben zonder koeler zou ik ook geen moeite doen om er een op te zetten.
- Attachments
-
- var5.jpg (140.37 KiB) Viewed 353 times
-
fulviabert
voor die gene die belang heeft bij een oliefilterhuis dat bij een oliekoeler hoort;ik heb er nog een.
bert
bert
-
lucasgeheniau
Ruilen tegen een standaard versie?
grts
Lucas
grts
Lucas