kosten vervangen distriebutieriem v. lybra1.8

Discussie en vraagbaak over Lybra
lybra01

kosten vervangen distriebutieriem v. lybra1.8

Unread post by lybra01 »

Nog een paar duizend kilometer en dan mag volgens het onderhoudsboekje de riem weer worden vervangen. Ik woon zelf in drenthe en wilde morgen langs veldman hoogeveen (voormalige lancia dealer)rijden voor een prijsopgave.. iemand nog tips voor andere goede dealers/garage?? Of prijsindicatie ??
M82

Re: kosten vervangen distriebutieriem v. lybra1.8

Unread post by M82 »

Toen ik mijn lybra kocht heb ik het laten vervangen door een kleine autogarage in Assen. Want die man kende ik van vroeger en hij deed goed werk bij andere auto's. Ook naar mijn mening goedkoop..Puur voor zijn arbeid kom je tussen 100 en 150 euro + extra kosten voor onderdelen of kan je zoals ik toen, onderdelen bestellen via site zoals mister-auto.nl (Contitech pakket, maar ik kreeg geen 2de balansriem, zat niet standaard bij mijn pakket, dus dat alsnog besteld bij lokale onderdelenwinkel).. Autohandel Ahmad in Assen (Doctor A.F. Philipsweg 29-B).. Let wel op dat je naast distributieriem ook waterpomp, spanners en 2de distributieriem moet vervangen (balansriem). Tenminste zo was er bij mijn model en het is ook 1.8.

Als de officiele dealers mij duidelijke garantie konden geven, dan was ik ook misschien gegaan voor wat duurdere optie maar hun garantie op distributieriem enz was voor mij zeer vaag en besloot toch om goedkoop te doen..
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”