Deuren afhangen - tips?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Sander Fortanier

Deuren afhangen - tips?

Unread post by Sander Fortanier »

Beste,

Gelukt. Mijn Fulvia is op transport naar Beek Classic Wire geweest voor een update van de elektra (zie foto). Alleen het afhangen van de donor deur is niet echt makkelijk gebleken. Voornamelijk de ruimte linksonder is krap (bestuurderskant)... Heeft iemand een tip om een deur in een Fulvia 1.3S uit 1976 zo goed mogelijk af te stellen?

Daarnaast sluit de deur niet goed in het slot. Lijkt wel of hij niet echt goed 'klikt' en onder 'spanning' staat. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, het kost nu te veel kracht om de deur goed dicht te krijgen.

(ik wordt er gek van ... want met nieuwe deurrubbers, dorpels en zijschermen had ik gedacht dat de deuren met een soepele zwaai keurig in het slot zouden vallen - optimistisch he).

Nogmaals veel dank voor tips.

Sander
Attachments
foto3.jpg
foto3.jpg (120.23 KiB) Viewed 311 times
fulviabert

Re: Deuren afhangen - tips?

Unread post by fulviabert »

hoi, ken het probleem ook.
heb diverse serie 1 deuren en ze zijn erbij met een andere (krapperre) passing.
ook kan een deur iets getordeerd zijn.
dit kun je zien als je de deur bijna dicht hebt,en kijkt of de afstand tot de sponning boven en onder enigzins gelijk zijn.
je moet er wel voor zorgen dat de ruimte bij het voorscherm niet te groot is en dat de deur daar niet te diep komt te liggen.
kan soms best wel fustrerend zijn met een deur die niet fijn past.
succes!!

bert
Koos

Unread post by Koos »

Bij mijn vorige witte fulvia coupe sloot de linker deur ook moeilijk, met een kleiner formaat deur rubber ging het beter.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Koos

Unread post by Koos »

Gisteren bij je fulvia gekeken ,je moet nog wel die scheur boven bij de deurkruk lassen ,dit gaat verder scheuren en zal ook problemen geven met de ruit afstelling.
Jammer dat ik je net misliep anders had ik nog wel bij de deur afstelling willen kijken.
origineel is de kofferbak zwart ,kan je met een spuitbus doen.(zijdeglans)
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Sander Fortanier

Beste Koos,

Helemaal eens - zowel van de deur als het feit dat we elkaar mis hebben gelopen. De deur gaat er woensdag weer uit. Stukje lassen, toch proberen om de deur er anders in te hangen en het deurslot/mechanisme beter bekijken.... Denk je dat je er bijna bent... Ach dat is ook de lol van klussen. In ieder geval zondag weer lekker naar huis gereden!

Wie weet tot snel. Met vriendelijke groet,

Sander
Sander Fortanier

Beste Koos,

Zomer komt eraan (plus Fulvia 50 jaar evenementen) dus mijn deur er weer uit en de scheur gemaakt. Plaatje erin gelast, weer strak gemaakt en in de juiste kleur. Inmiddels heb ik ook enkele plaatjes en ringen achter de scharnieren in de carrosserie geplaatst om de deur beter op zijn plaats te krijgen....bijna goed, maar nog niet helemaal (ik moet toch wat met mijn vrije dagen....).

Groet, Sander
Attachments
foto deur.jpg
foto deur.jpg (67.45 KiB) Viewed 311 times
foto zijkant.jpg
foto zijkant.jpg (94.98 KiB) Viewed 311 times
Koos

Unread post by Koos »

OK ik ben tevreden over je werk
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”