Silent blocks langsreactiearm wielophanging achter
Silent blocks langsreactiearm wielophanging achter
Hallo Allemaal,
Weet iemand of de silent blocks in de langsreactiearm van de wielophanging van een sedan los te krijgen zijn, of kun je deze alleen als komplete reactiearm krijgen?
Alvast bedankt!
Weet iemand of de silent blocks in de langsreactiearm van de wielophanging van een sedan los te krijgen zijn, of kun je deze alleen als komplete reactiearm krijgen?
Alvast bedankt!
- Attachments
-
- silent block achter.jpg (87.28 KiB) Viewed 588 times
-
Re: Silent blocks langsreactiearm wielophanging achter
Het zijn gewoon stalen bussen met gevulkaniseerd rubber erin. Je kunt ze dus demonteren. Vaak worden echter de stangen compleet verkocht, inclusief rubber.
Ik vond het makkelijkst om de bussen te vervangen met de stangen onder de auto. De andere kant van de reactiestang gaat door de onderkant van de wielophanging heen en die kon ik onmogelijk loskrijgen.
Ik vond het makkelijkst om de bussen te vervangen met de stangen onder de auto. De andere kant van de reactiestang gaat door de onderkant van de wielophanging heen en die kon ik onmogelijk loskrijgen.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Klopt, ik heb met het vervangen van de achterveren een zware strijd moeten leveren met de circa 20 cm lange bout die al de onderdelen van de wielophanging aan de onderzijde van de veerpoot bij elkaar houdt. Het is wel gelukt, dus de arm is weer makkelijk los te krijgen. Ik moest de auto snel in elkaar zetten voor de apk, maar wil nu deze bussen ook vervangen omdat deze behoorlijk uitgeslagen zijn. Je zou verwachten dat ze los te bestellen zijn..
-
Beste
wij hebben het rubber moeten, weg branden
ze waren niet los te krijgen
mvg
william
kappa 2.4 jtd 2001
wij hebben het rubber moeten, weg branden
ze waren niet los te krijgen
mvg
william
kappa 2.4 jtd 2001
-
@Duokappa, dan kun je het best op zoek naar nieuwe bussen. De oude kun je demonteren door eerst het rubber deel eruit te drukken en vervolgens de stalen bus aan 1 zijde door te zagen met een goede ijzerzaag. De spanning gaat er dan vanaf en de bus kan er makkelijk uit. Bij het plaatsen van de nieuwe bus moet je er echter rekening mee houden dat deze geperst moet worden (kan via een draadeind en doppen van een doppenset) en dat de uiteinden van de arm uit twee delen bestaan die ten opzichte van elkaar kunnen bewegen als je ze bij het persen niet fixeert. Voor de rest gaat het eigenlijk makkelijk, en omdat jij die onderkant blijkbaar al los hebt kun je ook makkelijk op de bankschroef werken.
Als er overigens powerflex bussen voor de K zijn dan kun je die ook kopen en hoef je alleen het rubberen deel te evrwijderen en de bus aan de binnenzijde schoon te maken waarna de powerflex bussen geplaatst kunnen worden.
Als er overigens powerflex bussen voor de K zijn dan kun je die ook kopen en hoef je alleen het rubberen deel te evrwijderen en de bus aan de binnenzijde schoon te maken waarna de powerflex bussen geplaatst kunnen worden.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Ik heb ze gewoon met een stempel en pers eruit gedrukt. Achteraf een vervelend detail is dat ik nergens aan losse bussen kan komen. Het schijnt dat die vroeger wel los geleverd werden. Ik heb via een FAL-dealer in het zuiden 2 complete draagarmen kunnen reserveren van een sloopauto. Ik heb ze nog niet gezien, maar ze zouden goed moeten zijn. Hopelijk voor a.s zaterdag.
Normaal vind ik in Duitsland ook nog regelmatig onderdelen van de Kappa, maar deze bussen helaas niet..
Normaal vind ik in Duitsland ook nog regelmatig onderdelen van de Kappa, maar deze bussen helaas niet..
Hallo allen,
de bussen zijn te krijgen bij Winparts.nl
Zie ook deze link: http://febi-parts.com/article.php?r_searchInput=33010
Met vriendelijke groet,
Raymond
de bussen zijn te krijgen bij Winparts.nl
Zie ook deze link: http://febi-parts.com/article.php?r_searchInput=33010
Met vriendelijke groet,
Raymond
Lancia Kappa Coupe 2.4
die krijg je ook los. www.tedgum.pl is eentje bijvoorbeeld. Powerflex heeft wel de andere (alfa 164), maar de voorste weet ik niet.
zijn dat niet de rubbers 'onder de schokbrekers'? Ik dacht ze wilden de voorste.
Hoi Raymond,
Bedankt voor de tip, echter de bussen die je vermeldt zijn inderdaad de bussen aan de veerpootzijde van de langsreactiearm en niet die aan de zijde van de vloer. (diameter bus veerpootzijde 32 mm, vloerplaatzijde 58mm)
Groet
DuoKappa
Bedankt voor de tip, echter de bussen die je vermeldt zijn inderdaad de bussen aan de veerpootzijde van de langsreactiearm en niet die aan de zijde van de vloer. (diameter bus veerpootzijde 32 mm, vloerplaatzijde 58mm)
Groet
DuoKappa
- Attachments
-
- kappa silentblocks langsreactiearm_resize.jpg (139.08 KiB) Viewed 588 times