raammechanisme bestuurderzijde kapot

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
kc1999

raammechanisme bestuurderzijde kapot

Unread post by kc1999 »

Na een lange 'slaap' heb ik onlangs mijn Kappa Coupe uit 1999 weer in gebruik genomen! Motorisch is de 3.0 V6 superieur! Technisch laat de auto helaas grove steken vallen, met bovenaan de ergernis top 10 het uitvallen van het electromotortje in de linkerportier. De dealer heeft aangegeven dat er geen oplossing voor dit probleem is aangezien er een zeer specifiek type is (auto is geimporteerd vanuit Dubai). Ik heb het raam nu op 98% dicht laten zetten ('t is een coupe, dus geen lijst...).

Mijn vragen:
a. Is dit een bekend probleem?
b. Heeft de Kappa Coupe een afwijkend raammechanisme van de standaard kappa (volgens de dealer blijkbaar wel)?
c. Heeft Lancia verschillende raammechanismen gebruikt voor de verschillende markten (Europa vs Rest of the World)?
d. Is het mogelijk om het motortje van de rechterkant naar de linkerkant te verplaatsen (dan laat ik de rechterkant geheel dicht zetten en gebruik dat portier niet meer).
e. Heeft iemand een alternatieve oplossing?

Alvast hartelijk bedankt!!

PS: de winterslaap heeft me weer een accu gekost....
barolo

Re: raammechanisme bestuurderzijde kapot

Unread post by barolo »

Dat is een heel lastig probleem, het raammechanisme van een Kappa Coupe is heel anders dan die van de Berlina. Via de dealer niet meer te krijgen, als het alleen het motortje is kan het wellicht makkelijker op te lossen zijn. Het mechanisme zelf is er gewoon niet meer. Probeer Pieter van der Meer in Kootwijkerbroek, hij had soms nog wel eens een gebruikt setje liggen. Oh ja prijzen zijn hoog.
Succes!
kc1999

Unread post by kc1999 »

Hi Barolo,

Bedankt voor je reactie, dit verklaard dus ook waarom de dealer niks kon betekenen...is dit 1 van die befaamde handgemaakte elementen in de coupe?
Ik ga contact zoeken met Pieter, maar denk je dat het verwisselen van links rechts mogelijk is?
Of, indien niet alleen het motortje maar het hele mechanisme kapot is (doemscenario) op onderdeelbasis de boel vervangen? Ik heb overigens van een garage in Madrid (Vagma) een installatietekening gefaxed gekregen (niet dat ik er wat aan heb zonder onderdelen, maar toch...goede service daar in Spanje :))

Groet,

JJ
Koos

Unread post by Koos »

Ted Compas in Hem heeft onlangs een coupe voor de sloop aangeschaft ,mail of bel hem
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
barolo

Unread post by barolo »

Je kunt links en rechts niet uitwisselen, helaas. Dit houdt KC rijden wel exclusief!
kc1999

Unread post by kc1999 »

barolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kunt links en rechts niet uitwisselen, helaas.
> Dit houdt KC rijden wel exclusief!

...daar zorgen de 'total costs of ownership' overigens ook wel voor..;-).
Bedankt iig voor de info, ik weet nu wat te doen :).
aldo

Unread post by aldo »

fenpie

Unread post by fenpie »

www.tuynder.nl
bedoel je
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Spy

Unread post by Spy »

Reviseren kan natuurlijk ook. Daarbij zouden die van de Coupe Fiat het zelfde moeten zijn.. Grotendeels
kc1999

Unread post by kc1999 »

Uiteindelijk heb ik in Duitsland via ebay een nieuw mechanisme weten te bemachtigen. Inderdaad...niet goedkoop....ergo, bizar duur.
Maar goed, nu drijf ik iig niet meer weg bij regen (en dat hebben we veel gehad afgelopen weken).
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”