Blower van Thesis doet niks.....

Discussie en vraagbaak over Thesis
Robbedoes

Blower van Thesis doet niks.....

Unread post by Robbedoes »

Ben erg blij met mijn nieuwe Thesis, maar er blijven maar mankementjes komen.
Nu heb ik al voor de tweede keer dat mijn blower het niet doet, alles geeft aan van wel, maar hij doet niks.
In een snikhete auto dus erg vervelend......(airco doet dus ook niks)
Ik had het laatst al, en toen deed hij het de volgende dag weer, maar nu heb ik het weer, en ik weet niet of het nu wel weer weggaat.
Heeft iemand misschien een tip wat dat kan zijn?
Ergens misschien een bekend stekkertje ofzo wat misschien vaak de oorzaak kan zijn??

En ik zag dat er een reset knopje zat onder het klepje waar ook je nav CD en je cassette zit, is dat om het Connect systeem te resetten, of alleen de cd ofzo?

Wie helpt mij, want de gedachte dat ik steeds in een bloedhete auto kan gaan moeten rijden is niet zo prettig, helemaal niet voor een hartpatient..... :-(
Rino

Re: Blower van Thesis doet niks.....

Unread post by Rino »

Het knopje op de cassettespeler die je met een scherp voorwerp kan indrukken is inderdaad de reboot-knop van het Connect.
Jouw blower probleem lijkt me een slecht contact, heb ik nog niet voor gehad.
Rino
Robbedoes

Vandaag doet ie het weer gewoon.
Het is gewoon een vervelend probleem als je niet zeker kan weten of die het gaat doen, met een zomer in het vooruitzicht.....
De volgende keer als hij het weer niet doet, ga ik die reset knop proberen.....
Als dat werkt ligt het aan het Connect, anders lijkt het me een stekkertje met slecht contact inderdaad.
pakelaan

Unread post by pakelaan »

Beste Robbedoes,

Mijn Thesis JTD vertoont sinds gisteren hetzelfde probleem: het display geeft aan dat de blower gewoon werkt, echter hij blaast niet. Als je op "full auto" drukt dan gaan de groene lampjes van de luchtopeningen allemaal uit. Waar je ook op drukt, hij gaat niet blazen.

Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de storing was destijds. Zijn er meer eigenaren die dit verschijnsel kennen?

groeten,
Rein

Unread post by Rein »

Geachte,

Het is een herkenbaar probleem. Onder het dashboard aan de bijrijders kant zit de blower. Beschermkap (zwart) loshalen en dan zit de blower in zicht. Stekker loshalen en inspuiten met bijv. WD 40. Even droogblazen en als het goed is, is het probleem dan verholpen. Veel succes en wees niet bevreesd, het is een eenvoudig klusje.

Grt. Rein
Robbedoes

WD40 zou ik niet doen, das kruip olie, maar contact spray doet wonderen!

Ik heb het sinds toen nooit meer gehad, maar ik 'contact-spray' 1 andere stekker, en daarmee zijn al mijn problemen altijd opgelost!
pakelaan

Unread post by pakelaan »

Dank hiervoor, ik ga dit zeker doen, hoewel 1 dag later de blower het weer deed.
krammer

Unread post by krammer »

Mijn Thesis heeft geen zomerprobleem met de blower (zie vorige posts), maar de blower laat het afweten wanneer de temperatuur onder de 6 graden is. Nu zullen mensen zeggen dat heb je nou eenmaal met die Itailaanse auto's, maar het best lastig wanneer je in een koude auto je adem ziet condenseren tegen de voorruit.. Op basis van de (hoopvolle) tips uit de vorige posts, heb ik de stekker van de blower ingespoten met contactspray... maar na de eerste koude nacht deed ie toch nog niets. Zijn er nog meer tips (andere stekkers) wat ik kan doen? Vrees een beetje gepeperde garagerekening (en zonder garanties) als ik dit uitbesteed..
Als je een grijze Thesis tegenkomt met beslagen ramen.. dan ben ik dat..
gerrit

Unread post by gerrit »

+ en - op de motor zetten dan weet je het
Rino

Unread post by Rino »

ruitenwisser aan de binnenkant monteren ;-)
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”