Thermostaat - Vraagbaak - Waterpomp - Deurvangers

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
jos

Thermostaat - Vraagbaak - Waterpomp - Deurvangers

Unread post by jos »

Goedemorgen,

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Yp. 1999 1.2.16V Elefantino Rosso. 90.000km.
We waren op zoek naar een kleine wagen voor erbij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk
onder de indruk ben van deze auto. Comfort, prestaties en rijgenot maken dat ik er dagelijks
mee onderweg ben, wat eigenlijk niet de bedoeling was :)
Ik heb intussen de BDP sensor vervangen ( slechte warmstart ) en de achterste schokdempers.
De thermostaat moet nog vernieuwd evenals de waterpomp en de deurvangers.
Om een en ander te vergemakkelijken zoek ik een vraagbaak of werkplaatshandboek. Zijn
deze ergens in omloop ?
Weet iemand zo waar de thermostaat zit bij deze motor ?

Groetjes
Jos
Geleen-Limburg
kriekje

Re: Thermostaat - Vraagbaak - Waterpomp - Deurvangers

Unread post by kriekje »

Hallo Jos,

Ik weet niet waar je een werkplaatshandboek vandaan moet halen,maar anderen vast wel.
Is volgens mij al eens eerder naar gevraagd.
De thermostaat zit aan de kant van de accu, even om duidelijk te maken welke kant van de motor je moet kijken.
Als je nu de bovenste radiateurslang even volgt vanaf de radiateur richting motor,dan vind je hem wel.

groeten,

Marcel
koentje

Unread post by koentje »

Voor motorische vraagbaak verwijs ik door naar een haynes manual van de punto MK 1 die is motorisch het zelfde.
teminste als je kijkt naar de 1.2 16V voor de werkplaatsboeken van de ypsilon zelf is het lastiger om er 1 te vingen.
helemaal in het nederlands
jos

Unread post by jos »

Dank je wel kriekje en koentje.
jos

Unread post by jos »

Nou, de deurvanger links heb ik gisteren vervangen. Klinkt nu weer solide. Was even werk ( anderhalf uur netto ) om het deurpaneel netjes los te halen. De rechtse zal wel rapper gaan nu ik weet hoe het zit.
Ik zit voorzichtig te denken aan nog een Punto/Lancia als de Volvo verkocht is. Mijn vriendin is ook gecharmeerd nu :) Punto 1999-2003 ?
Weet trouwens niet veel van de Delta, wellicht enkele tips. Is wellicht ook nog een optie.
groeten,
jos
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”