Als ik de kachel op warm zet aanzet komt er een nogal penetrante geur vrij.
Heb hem al een tijdje laten draaien, maar het verdwijnt niet. Is dat op te lossen denken jullie ?
Kachel stinkt
Re: Kachel stinkt
je kachelradiator is lek.
er zijn 2 opties:
1) gooi een busje leakstop in je koelwater
hiermee kan het opgelost zijn maar het is een tijdelijke oplossing
2) haal heel het dashboard uit elkaar en vervang de radiator.
er staan hier een aantal mensen op het forum die er ervaring mee hebben.
hou in iedergeval je koelvloeistof peil in de gaten want je hebt een lek in dit systeem
(ik zelf heb het voorlopig kunnen oplossen met leakstop).
succes ermee
Koen
er zijn 2 opties:
1) gooi een busje leakstop in je koelwater
hiermee kan het opgelost zijn maar het is een tijdelijke oplossing
2) haal heel het dashboard uit elkaar en vervang de radiator.
er staan hier een aantal mensen op het forum die er ervaring mee hebben.
hou in iedergeval je koelvloeistof peil in de gaten want je hebt een lek in dit systeem
(ik zelf heb het voorlopig kunnen oplossen met leakstop).
succes ermee
Koen
dank je Koen.
Waar zit die kachelradiator verstopt en waar begin ik met Dash uit elkaar halen.
Is er ergens een manual / handleiding voor ?
Ik moet binnekort toch aan d Yp werken.
groetjes,
Waar zit die kachelradiator verstopt en waar begin ik met Dash uit elkaar halen.
Is er ergens een manual / handleiding voor ?
Ik moet binnekort toch aan d Yp werken.
groetjes,
hij ruikt overigens niet zoet en de ramen zijn niet vettig. hij stinkt ontzettend naar asbak zeg maar als ik de knop naar warm draai.
zou ik dan niet ook ergens natte voeten moeten krijgen of ergens een vochtplek kunnen zien ? tenzij het het een ieniemienie lekje is...
zou ik dan niet ook ergens natte voeten moeten krijgen of ergens een vochtplek kunnen zien ? tenzij het het een ieniemienie lekje is...
-
Airco?
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Asbak vol ?hij stinkt ontzettend naar asbak

Nee, nog nooit vochtplekken of natte voeten gehad. Ik heb al een hele tijd (af en toe) zo'n vettige raam en/ of zoete geur (dat is nu ook weer een tijd geleden).als ik de knop naar warm draai.
zou ik dan niet ook ergens natte voeten moeten krijgen of ergens een vochtplek kunnen zien
Zelfde gedaan als mijn naamgenoot : Stop Leak in de radiator en peil van de koelvloeistof regelmatig controleren.
Nog een mogelijkheid (wegens die rare geur) : pollenfilter aan vervanging toe ? Zit, indien gemonteerd, onder de "paravan". Onder het deksel met de "drie pijlen".
Of zit de paravan vol met vieze troep ? Doorspoelen met water, nadat je de twee "uitlaten" (in de motorruimte) leeg hebt "gepulkt".
Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Die zit niet vol haha.
Interieurfilter is niet aanwezig. hij blaast van alles naar binnen nu. er valt van die gele poeier bij ons uit bomen en dat ligt meestal op mijn dashboard tegenwoordig. stond ik van te kijken toen ik hem pas had. olie en filters gehaald en ik kon maar geen interieurfilter vinden haha. eerst dat deksel eraf en daarna nog het dashboardkastje eruit gehad...
die uitlaten ga ik eens zoeken en de parafan schoonmaken ook. zijn die uitlaten zo te vinden ?
groetjes,
Interieurfilter is niet aanwezig. hij blaast van alles naar binnen nu. er valt van die gele poeier bij ons uit bomen en dat ligt meestal op mijn dashboard tegenwoordig. stond ik van te kijken toen ik hem pas had. olie en filters gehaald en ik kon maar geen interieurfilter vinden haha. eerst dat deksel eraf en daarna nog het dashboardkastje eruit gehad...
die uitlaten ga ik eens zoeken en de parafan schoonmaken ook. zijn die uitlaten zo te vinden ?
groetjes,
Die 'uitlaten' vind je wel : zijn bij mijn Y van '97 in dezelfde zwart-grijze kleur als de stof van de geluiddemping (?) in de motorruimte.
Zijn elk zo'n 10 op 10 cm groot en zo'n 2 cm dik.
Als je vóór de auto staat, kan je de linkse zien - zeker als je het deksel van de (niet-aanwezige) pollenfilter eraf haalt : volg gewoon de opening (in de wateropvangbak / paravan) van de afwatering naar onderen.
De rechtse vind je dan ook wel (zelfde afstand vanaf de andere zijkant).
Een foto zou begrijpelijker zijn ...
Maar ik denk wel dat je ze zal vinden.
Koen
PS : eigenlijk mag je blij zijn dat je geen lek(je) in de kachelradiator hebt ? :S:)
Zijn elk zo'n 10 op 10 cm groot en zo'n 2 cm dik.
Als je vóór de auto staat, kan je de linkse zien - zeker als je het deksel van de (niet-aanwezige) pollenfilter eraf haalt : volg gewoon de opening (in de wateropvangbak / paravan) van de afwatering naar onderen.
De rechtse vind je dan ook wel (zelfde afstand vanaf de andere zijkant).
Een foto zou begrijpelijker zijn ...

Koen
PS : eigenlijk mag je blij zijn dat je geen lek(je) in de kachelradiator hebt ? :S:)
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Dat was een behoorlijke klus geweest idd