Olie lekkage remvloeistof

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
gaby korenhof

Olie lekkage remvloeistof

Unread post by gaby korenhof »

Beste Kappa-rijders,

Ook ik mag me elke dag verblijden met mijn Kappa, echter nu merk ik elke ochtend een plasje olie onder linker wielophanging en is afkomstig van mijn remreservoir. Ik heb er nu circa 750 km mee gereden en reservoir staat op een minimum. Kan iemand me svp vertellen waar dit aan ligt? Want ik wil binnen 3 weken ermee naar Spanje rijden..;-)

Tevens vind ik het ook raar dat op info scherm de data van de check hetzelfde blijft (olietype, servicebeurt etc), bovendien valt elke keer de klok en datum valt net nadat ik deze zojuist heb ingesteld.

Ik wil een ieder alvast hartelijk danken voor het meedenken zeker aangaande het verlies van olie, durf het niet meer tegen de vrouw te zeggen, die verklaart me voor gek..
fenpie

Re: Olie lekkage remvloeistof

Unread post by fenpie »

geen risico mee nemen, zeker niet als je met vakantie gaat. Snel naar een goede garage, bijvoorbeeld martin beuk
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
gaby korenhof

Beste Fenpie,

bedankt voor uw advies, dat ga ik zeker doen.
heeft u ook een idee wat betreft de boordcomputer>

Ik kijk uit naar uw reactie.

Nogmaals bedankt.
fenpie

Unread post by fenpie »

oeh, dat van de boordcomputer zou ik niet weten. Wellicht dat Martin Beuk het weet. Ik begrijp dat ie z'n instellingen niet vasthoudt?
Ik ben morgen bij Martin, ik zal het efkes vragen.
Waar woon je, in het midden van het land? Martin is de absolute Kappa expert!
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
gaby korenhof

Okay, bedankt alvast. Ik woon in Sliedrecht. Redelijk midden..Ben benieuwd naar uw reactie. P.s. een verbruik op de snelweg volgens het nieuwe rijden blijft bij mij steken op ca. 1:10, is dat normaal?
Space

Unread post by Space »

Ja, 1 op 10 is wel normaal. Hier 1 op 8.5, soms nog ietsje minder.
Bijna nooit snelweg, meestal in de bebouwde kom en 60-80km wegen.
Mijn beste score ooit is een keer naar de Belgisch Ardennen (vanaf Amsterdam) 120-130 en haalde toen 1 op 10.5...
Kappa 2.0 LS 1999
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”