Mijn laatste keer op dit forum, allen bedankt en succes met de lybra's.
Ik heb de afgelopen 8 jaar met zeer veel plezier lancia gereden:-)
Moet erbij zeggen dat het de meest betrouwbare auto's ooit zijn geweest, dus dat vooroordeel kan wat mij betreft direct de prullebak in.
Gezien de benzineprijzen en het feit dat er te weinig aanbod is van lancia,s op lpg heeft voor mij het gevolg gehad dat ik weer een saab heb gekocht, voor de lancia-periode reed ik ook al saab, dus een beetje oude liefde.
Het is een 9-3 2.0t 16v SE geworden bj 2001 met vialle LPI onderbouw.
niet zo luxe en mooi afgewerkt als de lybra moet ik zeggen, en zeker de originele saab-audio haalt het bij lange na niet bij de bose-lancia versie...wat een verschil zeg! Dat ga ik echt missen.
Aan de saab zit echter ook een voordeel en dat is de power... deze van origine light pressure turbo is iets aangepast qua software waardoor het een full pressure turbo is geworden, en nog iets meer. De cijfers:
195 pk en 340nm op lpg
Dat houdt de lybra absoluut niet bij en meer auto's niet ben ik al achter. Niet normaal wat die wagen trekt vanaf zon 2750 tpm. Echt zo'n ouderwetse schop in de rug, geweldig!
Wellicht tot ziens!
Werner
afscheid...
afscheid...
- Attachments
-
- rps20120520_204801.jpg (82.18 KiB) Viewed 464 times
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Re: afscheid...
mooie saab heb voor de lybra ook aan saab gedacht 93 1.8 turbo automaat maar kreeg niet de juiste prijs veel geluk en rijplezier tot ooit
Jammer... Weer een lybrarijder minder. Succes met de saab
.

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Goed Werner, we zullen je gedenken als zeer gewaardeerd forumlid 
Succes met je Saab! Inderdaad, die benzine-turbo (tu) . Uniek voor Saab - enorme power die dingen - lijkt me wel kicken ja!:)
Vialle - ook helemaal prima. Heb ik jááren gehad - alleen maar heel goede ervaringen mee. Al met al begrijpelijke keuze - you're excused !!
Fotootje? Dan knipperen we nog eens als we je tegenkomen
Good luck en veel turbo-kilometers!
B)-

Succes met je Saab! Inderdaad, die benzine-turbo (tu) . Uniek voor Saab - enorme power die dingen - lijkt me wel kicken ja!:)
Vialle - ook helemaal prima. Heb ik jááren gehad - alleen maar heel goede ervaringen mee. Al met al begrijpelijke keuze - you're excused !!
Fotootje? Dan knipperen we nog eens als we je tegenkomen

Good luck en veel turbo-kilometers!
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Beste forumleden,
Vandaag mijn Lybra verkocht en eerder deze week onze Musa ingeruild op een Delta Oro 1.4 T-jet 150pk.
Het blijft dus Lancia en ik blijf jullie volgen.
Groeten,
@tse
Vandaag mijn Lybra verkocht en eerder deze week onze Musa ingeruild op een Delta Oro 1.4 T-jet 150pk.
Het blijft dus Lancia en ik blijf jullie volgen.
Groeten,
@tse
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Gezien je keuze zeg ik "respect en gefeliciteerd" . Ook mij lijkt het een geweldige wagen toe. Heb gisteren op de a50 en a28 zowel een witte met zwart dak als een egaal zwart exemplaar voorbij zien komen. Lekker eigenzinnig 

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
mooie bak kan je ook laten chippen succes
-
Ik heb zakelijk in 2009 een 1.6 diesel oro, met automatische versnellingsbak (flippers) en Bose installatie gereden. Iedereen op het werk was overdonderd door deze prachtige auto. Zal bij ook wel de opvolger worden van mijn Lybra.
Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
Nu Volvo S60 D5 (2002)