Amici,
Waar kan je een goed(kope) achterdemper kopen voor een Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2002 150 pk ?
Gewoon bij de bekende Quick-fitters of heeft iemand een ander idee??
Wat mag zo'n einddemper kosten??
Mijn einddemper haalt de APK niet meer, zitten een aantal roestplekken op...
Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s)
Arnold
driving a Lancia Lybra SW 2.4 JTD 150 Pk 2002, what else?!
Achterdemper uitlaat lybra 2.4 jtd SW 2002 150PK
Re: Achterdemper uitlaat lybra 2.4 jtd SW 2002 150PK
Je hebt een prive bericht ....
Waar woon je
arnold Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn einddemper haalt de APK niet meer, zitten een aantal roestplekken op...
Als dat alles is, is er nog niets aan de hand. De af-fabriek achterdempers zijn allemaal dubbelwandig (ter bevordering van weinig herrie in het interieur). Alle latere vervangers, incl de fake "originele" (hoewel die geen Lancia imprint hebben, dat zegt al iets
), zijn enkelwandig (aanmerkelijk meer herrie dus). Geduld! Je kunt rustig de hele buitenwand eraf laten rotten, niks aan de hand. Pas als die buitenwand van de achterdemper weg is en de binnenwand eraan dreigt te gaan is het vroeg genoeg voor vervanging. Met een nieuwe krijg je immers niets meer dan alleen die enkel/binnenwandige variant. Er zijn ook (o.m. Brezan) versies die qua vorm helemaal niet lijken op de originele achterdemper maar een ovaal Ford-vormpje hebben en een enorme petjes-takkenherrie maken.
Ofwel: vervangende achterdempers maken altijd iets (maar sommige - let op de vorm dus! - soms veel) meer herrie dan de originele. Bezint eer ge vervangt...
B)-
-------------------------------------------------------
> Mijn einddemper haalt de APK niet meer, zitten een aantal roestplekken op...
Als dat alles is, is er nog niets aan de hand. De af-fabriek achterdempers zijn allemaal dubbelwandig (ter bevordering van weinig herrie in het interieur). Alle latere vervangers, incl de fake "originele" (hoewel die geen Lancia imprint hebben, dat zegt al iets

Ofwel: vervangende achterdempers maken altijd iets (maar sommige - let op de vorm dus! - soms veel) meer herrie dan de originele. Bezint eer ge vervangt...
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Ik woon in Baarn, hoezo??
Kijk hier eens
http://www.rhoox.com/Reserve-onderdelen ... 00314.html
Deze heb ik laatst besteld. Ik had hem binnen paar dagen in huis en past prima. Komt wel van ver maar dan heb je ook wat. Weet niet wat de huidbaarheid is van het merk imasaf maar goed het komt wel uit italie haha
Menno
http://www.rhoox.com/Reserve-onderdelen ... 00314.html
Deze heb ik laatst besteld. Ik had hem binnen paar dagen in huis en past prima. Komt wel van ver maar dan heb je ook wat. Weet niet wat de huidbaarheid is van het merk imasaf maar goed het komt wel uit italie haha
Menno
Menno
Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
nou ssi in heerhugowaard is ook niet duur maar baarn jadat is net te ver als je daar bij de brandstof mee rekent
Een paar maanden geleden een achterdemper besteld voor een JTD Bij " onderdelendirect.nl ". Werd binnen 4 Uur bij mij thuis in Zeeland afgeleverd voor € 130,72 (geen verzendkosten)
Hee bedankt Menno, ziet er uit als een handig adresje (tu)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
ja mijn voorpijp was laatst lek (felxibel deel) en heb me helemaal rot gezocht naar een exemplaar maar kon in nederland echt niks vinden. En als ik wat vond was het schrikbarend duur. Gehele voorpijp incl flexibel deel kosten me bij Rhoox volgens mij maar 80 euro of zoiets. De pijp paste ook precies wat bij andere merken (walker bijvoorbeeld) wel eens anders is. Heb me laatst duur Alfa liefhebber laten vertellen dat Imasaf ook officieel onderdelen leverd aan het fiat concern dus wie weet. Levering ging ook snel en probleemloos. Vandaar dat ik laatst ook de achterdemper daar heb gehaald. Ze hebben vrij veel keus en van veel onderdelen kan je uit veel verschillende merken kiezen.
Menno
Menno
Menno