lichtsignaal relais

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
tch

lichtsignaal relais

Unread post by tch »

Besten,

het lichtsignaal op een S1 (zagato), dus middenste knop stuurnaaf, doet het niet meer; bij eerste onderzoek zie ik een los stekkertje onder de kap (aan draad die ook uit de boom komt waar ook de stroom voorziening af contactslot naar de spoel gaat), die gezien lengte lijkt mij alleen thuis kan horen ingeplugd in dezelfde + 12V van de spoel. Echter als ik deze daar inplug gaat het dimlicht aan, ongeacht stand lichtschakelaar en contactslot. Als ik ditzelfde los stekkertje aan ieder willekeurig massapunt leg gebeurt hetzelfde.

Ik heb geen circuitdiagram onder de hand, heeft iemand een idee wat hier verkeerd is of waar het probleem kan zijn?

En ten laatste, kan iemand mij de statische voorontsteking zeggen op 303 motor (1,3S)?

Dank u, Thomas
Huib
Site Admin

Re: lichtsignaal relais

Unread post by Huib »

Op het ingaande asje van het stuurhuis zit een plastic schijf met een koperenring. Daarover gaat een sleepcontact wat is bevestigd aan de beugel waarmee het stuurhuis aan de veerbalk zit. De andere kant van het sleepcontact is een schuifstekkertje. Daar moet die draad op.

De vast voorontsteking is 8 graden ofwel twee en een halve tand.
tch

Re: lichtsignaal relais

Unread post by tch »

dank je Huib; eigenlijk heel logisch.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”