SPOED Radiatorslang gezocht

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh

SPOED Radiatorslang gezocht

Unread post by dickh »

Van m'n 1.8 Lybra (96kW versie) is de onderste radiatorslang gescheurd:X. Nieuw niet meer te krijgen8-).
Tuynder, Halan en nog wat incrowd kunnen me ook niet helpen. Gerrit Radstaat gaat morgen zoeken, misschien levert dat wat op, maar de kansen zijn beperkt.
Wie o wie?? Eventueel een sloopbak of wat ook met nog goede slangen...

Vast dank!
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
koen_

Re: SPOED Radiatorslang gezocht

Unread post by koen_ »

de onderslang 46544799 voor 1.8 CF2 is idd uit de collectie

nog wel normaal verkrijgbaar is de onderslang met nr 46782030, voor 1.8 CF3 ( zoals de mijne uit 2002 ), ca 35 euro
en ook de onderslang met nr 46816863 ( CF4 = laatste type ) is nog verkrijgbaar

ik weet niet hoe groot de verschillen zijn, maar erg veel kan dat haast niet zijn
is er niet wat te modificeren met een tussenstuk / gedeelte van je eigen slang ??

misschien kun je eens bij een 1.8 CF3 onder de motorkap kijken ....

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
M82

Unread post by M82 »

www.onderdelenlijn.nl raadplegen en vervolgens bellen bij bedrijven die onderdelen van lybra hebben...
dickh

Unread post by dickh »

Bedankt voor de onderdeelnummers, Koen en het uitzoeken van de verkrijgbaarheid!
M'n auto staat nu bij de garage, en een later type 1.8 heb ik hier niet in de buurt. Maar ik heb wel een tekening uit het werkplaatshandboek van mijn type.
Als iemand een tekening kan produceren uit een werkplaatshandboek of onderdelen-bestellijst van CF3 of CF4 is dat op papier wellicht al redelijk in te schatten.
De mijne heeft aan de motorblok-zijde een kunststof opzetstuk met een paar listige klemmetjes, op de radiator zit hij gewoon met een slangklem vast.

Anybody?
dickh

Unread post by dickh »

Onderdelenlijn en alle andere online onderdeelboeren die Google laat zien heb ik gecheckt - nada.
Zoals gezegd heb ik heel wat dealers en slopers gebeld, zonder resultaat zover.
koen_

Unread post by koen_ »

sommige vragen zijn voorspelbaar ;)

wat meer info en illustraties :

eper :

radiator heeft hetzelfde onderdeelnummer voor cf2 en cf3, dus aansluiting kan niet wezenlijk verschillen

Image

Image

beelden van de situatie onder mijn motorkap = cf3

verloop onderslang :

Image

Image

detail voorste bevestiging :

Image

detail achterste bevestiging :

Image

het lijkt erop dat je het plastic hoekstukje aan je radiateur kunt laten vastzitten, het heeft geen 'eigen' onderdeelnummer
misschien is juist dat wel verbeterd bij de cf3-slang en wordt daarom de cf2 slang niet meer geleverd !!??

Als het mijn probleem zou zijn zou ik de cf3 slang laten komen ....
... als het niet 1 op 1 past, improviseren dus !! :) , je komt met "stanley-mes / PVC-buis / slangklemmen" een heel eind verder
... je bouwmarkt heeft PVC-buis in verschillende diktes en allerlei hoekvariaties

succes
Space

Unread post by Space »

Maakt goede close-ups die Canon DIGITAL IXUS 70 van je :D
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
dickh

Unread post by dickh »

Koen, bedankt voor de heldere exploded view en kwaliteitsplaatjes. Ik moet zeggen, het lijkt wel heel erg op elkaar. Ik denk dat ik je advies opvolg en een CF3 slang laat komen en zonodig inderdaad de messen ga slijpen...
Wordt vervolgd...
dickh

Re: SPOED Radiatorslang gezocht: CF2=CF3(=CF4?)

Unread post by dickh »

Koen en overige dierbaren,

De opgegeven onderdeelnummers misten 2 voorloopnullen, waardoor de bestelling 3 dagen vertraging door "bestaatniet - welles - hoebedoelu - oja" opliep, maar vandaag de CF3 slang kunnen monteren op m'n CF2 blok: is PRECIES hetzelfde! Waarom ze dan van bijv. de radiateur het onderdeelnummer niet hebben veranderd maar van de slangen wel is ons allen een raadsel :S Verder, dat Fiat bij een niet-meer-leverbaar onderdeel geen alternatief voorstelt is wel heel erg knullige prut - dat heb ik nog nooit meegemaakt :X

Leermoment dus: als je de melding "niet meer leverbaar" krijgt bij bestelling van een onderdeel, kijk gerust (via vragen op dit forum bijvoorbeeld) eens of er een gerede kans is dat je onderdeel alleen een nieuw nummertje heeft gekregen maar wellicht wel degelijk leverbaar is. Fiat is wat dit betreft dus iets te Italiaans...?tt?

Kortom: scheurt je onderste radiatorslang, bestel slang (CF3) 0046782030, gegarandeerd passend 1.8 blokken 1999 t/m 2003, maar waarschijnlijk past (CF4) 0046816863 ook overal op - aan dat 1.8 blok is vrijwel niets gewijzigd gedurende de hele Lybra looptijd.

B)-
koen_

Re: SPOED Radiatorslang gezocht: CF2=CF3(=CF4?)

Unread post by koen_ »

Mooi dat het opgelost is ....

Ik weet niet wie je bestelling verzorgd heeft, maar de onderdeelnummers komen uit de meest recente versie van ePER, fiat's eigen database, en daarin staan nooit nullen ...

Overigens zijn er op andere plaatsen wel echte verschillen tussen cf2 en cf3, m.n. het gasklephuis is compleet anders en niet onderling uitwisselbaar

.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”