Rammel in de motor

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
bobmesman

Rammel in de motor

Unread post by bobmesman »

Hallo allemaal,

na een lange tijd weinig met de Fulvia gedaan te hebben, en daardoor ook weinig activiteit hier op het forum, heb ik onlangs de Fulvia onder het stof vandaan gehaald, na ruim een jaar stilstand, om dan toch eindelijk de auto te gaan invoeren hier in Spanje, na een jaar of vijf..
Ik heb de auto weggezet nadat ik op de snelweg stil ben gaan staan vanwege herrie uit de motorruimte. Ik dacht toen aan de versnellingsbakolie, aangezien de bak een beetje lekt, en die bleek ook helemaal leeg.
Na bijvullen van de bak is de herrie niet over, en bij nader inzien lijkt het geluid van onder het kleppendeksel te komen, maar ik kan het niet 100% zeker zeggen. Het is er in ieder geval ook wanneer de auto in vrij staat, waardoor ik de versnellingsbak uitsluit. Het klinkt alsof er een paar schroeven los liggen te rammelen onder het kleppendeksel, en het neemt toe met het toerental. Onder de 1000/1500 toeren is het stil.

Nu realiseer ik me dat een geschreven bericht niet de beste methode is om een geluid over te brengen, maar hebben jullie op basis van bovenstaande een idee voor een eerste check?

Alvast bedankt,

Groeten, Bob
Bob
------------------------------------------
Lancia Fulvia coupé 1.3s - 1971
Lancia Thesis 2.4jtd 20v - 2004
Lancia Ypsilon 1.2 LS - 1996
Huib
Site Admin

Re: Rammel in de motor

Unread post by Huib »

Hoi Bob

Da's weer een tijd geleden.

Is het een rammelen of tikken?

Het kleppendeksel heb je er zo af. Je zou de klepspeling kunnen controleren om te beginnen.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Ehmmm... Drijfstanglagers? Dat had ik dus enkele jaren terug. Soort dieselgeluid. Werd een totale revisie.
Koos

Unread post by Koos »

Hoi Bob
Da s inderdaad lang geleden ,hoe gaat het daar in spanje
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Kijk ook eens in de pan, heb het zelfde met een blok(nog niet uitelkaar gehaald)in de pan lag allemaal metaal schilfers. Nog geen tijd gehad voor verder onderzoek.....
Attachments
lancia sensoren 005.jpg
lancia sensoren 005.jpg (71.34 KiB) Viewed 375 times
bobmesman

Unread post by bobmesman »

Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb met Huib gebeld inmiddels, we denken naar aanleiding van het verhaal en het geluid (had het opgenomen) aan de drijfstanglagers inderdaad....

Ik hou jullie op de hoogte.

Bob
Bob
------------------------------------------
Lancia Fulvia coupé 1.3s - 1971
Lancia Thesis 2.4jtd 20v - 2004
Lancia Ypsilon 1.2 LS - 1996
Koos

Unread post by Koos »

Dit word dus een revisie Bob, ik heb de mijne net klaar
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”