Welke brandstof buitenland ?

Discussie en vraagbaak over Lybra
cathay

Welke brandstof buitenland ?

Unread post by cathay »

Hallo lybra rijders,

Ik heb ergens gelezen dat in het buitenland E10 benzine niet geschikt is voor een 2.0 LX motor uit het jaar 2000.

Wat moet ik wel tanken bijvoorbeeld in Duitsland ? E5 ?

En hoe zit dat met andere landen ?

Ciao
nieboer

Re: Welke brandstof buitenland ?

Unread post by nieboer »

inderdaad E10 is niet goed voor de Lybra, je moet super plus nemen bv Shell V-power
koen_

Unread post by koen_ »

Inmiddels is in Duitsland alsook meestal in Frankrijk bij de grotere tankstations langs de autobahn / autoroute zowel E10 als 'gewone' euro95 te koop.
Je moet van te voren wel even goed kijken bij welke pomp je moet tanken, maar dan kun je gewoon 95 ( bleifrei/SP ) tanken

Bij de tankstations langs de gewone doorgaande wegen is E10 nog niet de norm, dus heb je meestal weinig problemen

Als er alleen E10/95 te koop is, moet je inderdaad 98 ( bleifrei/SP ) tanken, wat verschillende namen kan hebben

In bijv Luxemburg en Zwitserland is er nog geen E10, en is de benzine ook nog aanmerkelijk goedkoper ...

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
cathay

Unread post by cathay »

Nog bedankt voor jullie antwoorden.

Ben inmiddels terug uit Duitsland en heb bij de Aral alleen E5, E10 en een of ander premium benzine kunnen vinden.
Ik heb dus E5 genomen.
Heb verder geen verschil in vermogen gemerkt, rijdt met gemak constant ongeveer 210 km/h

Ik heb nog wel een vraag voor de comfortronic rijders. Bij stand-city haalt de auto maar +/- 160 km/h.
Dat is vrij logisch maar in welke stand rijden jullie op de rustige nederlandse snelwegen?
Ik heb het gevoel dat de city-stand voldoende is en zuiniger rijdt.

Wat is jullie ervaring ?

Bedankt.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”