Problemen ontsteking

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
rinco007
Posts: 94
Joined: 14 Nov 2011, 23:01

Problemen ontsteking

Unread post by rinco007 »

Wie kan mij helpen met een stappenplannetje voor het oplossen van problemen met mijn ontsteking van mijn Montecarlo?
Welke onderdelen heb ik mogelijk nodig, contactpunten? en hoe stel ik de ontsteking af?
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Problemen ontsteking

Unread post by Koos »

Wat is het probleem met de ontsteking?zitten er wel puntjes in ,is het elektronisch dan zit er een aparte kast bij.
zit nog al lastig zo voor aan de motor,ontsteking afstellen gaat met tekens op de krukas pouly
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Fulvietta1200
Posts: 31
Joined: 07 Oct 2011, 11:20

Re: Problemen ontsteking

Unread post by Fulvietta1200 »

Jaren geleden heb ik met mijn 1e serie Montecarlo ook problemen gehad met een slecht lopende motor. Eerst zoek je het in de carburateur, de ontsteking en de distributie, maar uiteindelijk bleek de rembekrachtiger de schuldige. Zo'n ding gaat op den duur lekken waardoor de motor valse lucht aanzuigt. Ik meen dat ik op de foto's heb gezien dat jij ook een 1e serie MC hebt en daarop zit een vacuümbekrachtiger die alleen op de voorremmen werkt. Bij de 2e serie hebben ze de rembekrachtiger weggelaten, want dat ding veroorzaakte een hoop ellende: blokkerende voorwielen en lekkage. Probeer eens de vacuümslang tussen het inlaatspruitstuk en de bekrachtiger los te koppelen en goed af te pluggen. Als de motor merkbaar beter loopt, zou ik de bekrachtiger verder niet meer aansluiten of zelfs helemaal verwijderen. Ik rijd nu al jaren zonder en de MC remt uitstekend. Je moet alleen stevig op het pedaal trappen, maar je loopt ook niet de kans dat je plotseling zonder voorremmen zit (zoals ik tot twee keer toe heb gehad). Veel succes en ik ben benieuwd naar je bevindingen. Henk.
rinco007
Posts: 94
Joined: 14 Nov 2011, 23:01

Re: Problemen ontsteking

Unread post by rinco007 »

Goede tip, ik ga het even rustig bekijken deze week.....mag ik vragen in welk deel van nederland je zit? misschien moet ik dan de kunst even afkijken ;-)
Fulvietta1200
Posts: 31
Joined: 07 Oct 2011, 11:20

Re: Problemen ontsteking

Unread post by Fulvietta1200 »

Hoi Rinco,
Ik woon in Hilversum.
Gr., Henk
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”