Werking schuifdak met zonnecellen / kinderslot

Discussie en vraagbaak over Thesis
pakelaan

Werking schuifdak met zonnecellen / kinderslot

Unread post by pakelaan »

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van 1 van de laatst gebouwde Thesissen van 2009 (JTD 20V automaat in zwart metallic), wellicht de laatste nieuw in Nederland geleverde auto, welke slechts 7 chassisnrs scheelt met de Thesis op Autoscout, naar verluid 1 van de 10 laatst gebouwde. Mijn auto is voorzien van het schuifdak met zonnecellen. Enige merkbare werking van koeling of werking van de ventilator is echter niet waarneembaar, ook niet in de volle zon van enige tijd geleden toen het erg warm was. Volgens Lancia klopt dit en is de werking minimaal en niet waarneembaar. In dat geval eigenlijk een zinloze functie dus. Ik ben benieuwd of er meer eigenaren met deze optie zijn en wat hun ervaringen zijn met de koelfunctie van het dak.

Een andere eigenaardigheid waar we achter zijn gekomen is dat de functie van de schakelaar op de handgreep van het bestuurdersportier om de achterportieren te vergrendelen zodat deze niet meer van binnenuit te openen zijn is komen te vervallen in de software bij latere modellen. De schakelaar is er echter nog wel (een modificatie hiervan was waarschijnlijk te omslachtig). De enige mogelijkheid is nu om de schakelaar in de achterportiersponning handmatig om te schakelen (met een schroevedraaier of de autosleutel). Herkent iemand dit?

groeten,
Guido
Blokkie

Re: Werking schuifdak met zonnecellen / kinderslot

Unread post by Blokkie »

Hllo Guido,

over het eerste kan ik je het volgende vertellen. Mijn vorige Thesis had ook zo'n schuifdak en ik dacht dat is mooi zo'n koelsysteem, maar dat is teveel gevraagd. De bedoeling van dit systeem is om de warmte in je auto te beperken tot ongeveer de temperatuur buiten de auto. Op deze manier wordt de auto binnen niet 50 a 60 graden, maar zoals ik al zei ongeveer de omgevingstemperatuur. Als je dan instapt krijg je geen klap in je gezicht van de warmte. Voor zover de zin van deze functie. Je vindt het wat of niet...;)

Met het tweede heb ik geen ervaring....bij werkt het zoals het hoort. Erg fijn met kinderen achterin...
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
karel

Unread post by karel »

Bij mij (2.4 JTD Emblema 2005) werkt het kinderslot net als bij Pakelaan, alleen handmatig. Ik heb altijd gedacht dat het om een fout (kabelbreuk of zo) ging. Ik vind je veronderstelling dat het om een bij nader inzien verwijderde feature gaat best logisch maar daarmee klopt dan weer niet dat het bij Blokkie (2007) wel werkt ... Ik ben in elk geval heel benieuwd naar meer nieuws en ervaringen rond dit mysterieuze knopje.

Over schuifdaken kan ik helaas niet meepraten.
julien de kock

Unread post by julien de kock »

ja inderdaad heb dit schuifdak ook bij mijn thesis.werking is zo goed als nihil en je kan eigelijk ook niet genieten van het licht dat normaal door dit glas moet schijnen want het is geisoleerd langst de binnenkant.heb trouwens al niet anders dan miserie met mijn wagen gehad.nog juist 4 nieuwe banden laten steken zodoende we de winter veilig doorkomen.heb nu een stank in de wagen dat voortkomt van mijn dichting van de injectoren.dichting versleten.dichting kost €5 maar met de werkuren komt dit op €431.en dan te hopen dat tijdens het demonteren deze injectoren niet breken anders kost dit per stuk nog eens €300 extra.
grtz gulio
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Ik heb eens in de gebruiksaanwijzing gelezen, dat je de ventilator/kachel wel op een bepaalde manier moet instellen voordat hij pas koelt via de stroom van dat dak.

Hij moet op koud staan, en misschien ook de blower op een bepaalde stand......ik weet niet meer wat het was precies, maar als je het verkeerd ingesteld hebt, dan doet ie ook niks, misschien hebben jullie daarom niks gemerkt ervan?
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”