Met de Kappa naar Italië geweest...

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
lanciakappasw
Posts: 110
Joined: 04 Feb 2009, 20:53

Met de Kappa naar Italië geweest...

Unread post by lanciakappasw »

Ook dit jaar zijn we weer (voor de 4e keer) met de Kappa naar Italië geweest. We zaten zo'n 30 kilometer onder Florence in het zonnige,zeg maar hete, Toscane. We hebben op de heenreis overnacht in Zwitserland en op de terugreis in het zuidelijkste puntje van Duitsland.
De Kappa heeft het voortreffelijk gedaan, toch wel een prestatie voor een auto die afgelopen 16 augustus 15 jaar is geworden. We hebben in totaal 3300 kilometer afgelegd en daarbij snelheden aangehouden van pakweg 140 km/h. Onderweg genoeg pechgevallen gezien. Een Landrover Freelander met een geplofte rokende motor, hetzelfde met een renault kangoo dci die waarschijnlijk zijn turbo had opgeblazen. Een nederlands gezin dat achter de vangrail stond terwijl hun splinternieuwe Golf 6 werd afgesleept,en ook een kapotte Toyota Verso voelde zich niet zo lekker in Italië.
Natuurlijk had mij ook zoiets kunnen overkomen,maar je krijgt toch maar weer extra waardering voor je "ouwe bak" die het de hele vakantie heel goed heeft gedaan en ook nog zo aanvoelt alsof hij dat nog jaren zo gaat doen. Onze Kappa gaat dus nog lang niet weg.

Iemand anders nog leuke of opmerkelijke vakantie-ervaringen met de kappa??
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
Stasiu
Posts: 190
Joined: 22 Dec 2008, 00:38

Re: Met de Kappa naar Italië geweest...

Unread post by Stasiu »

Ook wij dat jaar met de Kappa 2.0 op en neer naar Toscane geweest en ruim 3500 km gereden. Geen centje pijn. Wel blij dat ik vooraf de scharnierpunten van de voorste stabilisatorstang met versnellingsbakolie heb ingespoten. Dit keer geen geluidje gehoord.

Rustig gereden op de snelweg met max. 120 km/u. Ach ik zal maar niets zeggen over het geringe benzineverbruik..... Dat leidt hier altijd tot heftige polemieken.
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”