Zo alweer een klus geklaard vandaag. Ik heb de balansasriem en spanner vervangen. De vorige keer toen ik de distributie had gedaan had ik niet gerekend op de balansasriem dus die heb ik nabesteld. Tegelijk ook maar de spanner meegenomen. Viel mee, is niet zo'n grote klus als de distributie.
Wele even netjes op tijd zetten die assen anders worden het on-balansassen... Hij loopt weer mooi. Binnenkort nog de beroemde glijstiften van het electrisch raammechanisme vervangen voordat het een dure grap wordt! Tot nu toe nog niets aan de hand, maar liever preventief 2 euro per raam uitgeven dan achteraf 200 euro per raam:)-D
Ben nog niet uit de bandenkeuze, ik denk wel dat ik iets sportievere banden ga nemen omdat de auto zo al erg comfortabel is.
De balansasriem en spanner zijn trouwens niet via de automaterialenhandel te verkrijgen, moest ik bij de dealer bestellen. gelukkig zit er op 1 km een chrysler dealer die tegenwoordig ook lancia verkopen...B) da's dan wel weer handig!
Groet Werner
weer een klus geklaard!
weer een klus geklaard!
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Re: weer een klus geklaard!
Aangaande de banden: je hebt gezien hoeveel lybralotgenoten er op Michelins rondtuffen. Ikzelf heb Pirelli's (P6000 en later de P6) eronder gehad, die krengen zijn duur, slijten als een dolle en de hoeveelheid extra grip vond ik persoonlijk niet opwegen tegen het financiele plaatje. Ikzelf rijd dus dan wel een SW en die schijnt al iets stugger te zijn dan een sedan (wat ik hier en daar op de fora lees, zelf geen ervaring mee) .
Aangaande het sleutelen aan je motor: rijd zelf de vijfcilinder, ik ben heel goede vriendjes met mijn monteur ondertussen :S maar durf het zelf nog steeds niet aan..
Aangaande het sleutelen aan je motor: rijd zelf de vijfcilinder, ik ben heel goede vriendjes met mijn monteur ondertussen :S maar durf het zelf nog steeds niet aan..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg