Ramen en Centrale Deurvergrendeling.

Discussie en vraagbaak over Lybra
DieselTDi

Ramen en Centrale Deurvergrendeling.

Unread post by DieselTDi »

Afgelopen winter, vroor het zo hard, dat de centrale deurvergrendeling vast zat, en ik de auto met de sleutel moest openen, ipv de afstandbediening.
Helaas denk ik dat daar de oorzaak ligt, want toen ik de deur opende, hield ik de sleutel "vast" in het slot op openen, dus mijn ramen wilde open....... alleen.. vastgevroren natuurlijk.... (heeft maar 3 sec geduurd...)

Nu werkte ineens ook de CV afstandbediening niet meer..... nieuwe batterij... nog steeds niet....
potjand... sleutel in het slot gestoken sluiten openen alle deuren, no problem. kijk later wel.
nu is het dus later, en ik kijken........ na een Accureset...., eureka... CV afstand bediend weer terug.......
alleen........... de ramen willen niet openen op sluiten als ik deze via het portierslot opdracht toe geef.
wel ingeleerd, (openen, 3 sec vast, sluiten 3 sec vast) zonder resultaat.

ramen zelf gaan normaal open en dicht..... alleen als ik dus nu een raam open laat staan, bij het uit stappen, kan ik die niet meer sluiten (of openen) via de deur........

iemand suggesties?
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
koen_

Re: Ramen en Centrale Deurvergrendeling.

Unread post by koen_ »

Lijkt me niet een echt probleem, maar altijd leuk als alles het weer doet :)

Een paar suggesties :

** Toch een zekering door ? en dan deze waarschijnlijk :

Regeleenheid elektr. ruitbed. voor/centrale portiervergrendeling ------ zekering nr1 ------ 10A
Image

er zijn er meerdere voor je raambediening, maar de andere zullen waarschijnlijk nog goed zijn, check even je instructieboekje

** Soms helpt 1 accu-reset niet geheel --- ( harde koppies, die Italiaanse dames :S ) ;

-- dus eventueel nog een keer een accu-reset uitvoeren

voor de meelezers :

Accu-reset :
** Maak de accu-klemmen los en verbindt ze korte tijd met elkaar, na een paar minuten weer aansluiten
** Dan contact 90 sec aan, dan uit en weer 90 sec geduld hebben
** Dan starten en gewoon stationair laten lopen, het stationair toerental regelt zich hierdoor opnieuw in
** Bij de eerste rit kan hij nog wel eens onregelmatig stationair lopen of afslaan, komt goed ....

na een reset verlies je behalve de fine-tuning van het stationaire toerental ....
.... de dagteller-stand, de datum/tijd, alle trip-informatie en de raam-initialisering, maar bijv je audio-instellingen blijven behouden

Raam-initialisering :
Image

de knoppen in elk geval lang genoeg vasthouden ( ca 5 sec )

succes met zoeken

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
DieselTDi

Ik zou er mee kunnen leven hoor, maar idd. Als t er op zit moet het wel gaan werken vindt ik. Ook ben ik (al) zeer bekend met de koppigheid van onze "ouwe tante".
Had dus idd al 2x resetje gegeven. (En idd, voor de "nieuwe" onder ons, ook een gasklephuis opnieuw ingeleerd).

En.. Ook een zekering nagekeken. Maar zo te horen, niet allemaal.
Plaatje zoals afgebeeld hierboven, is zeker van t kastje onder ruitenwissers??
Gaan daar zodra ik tijd heb, ff "zekeringen trekken".

Mocht iemand nog meer ideeën hebben, ik hou mij aanbevolen.
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

koen_

Unread post by koen_ »

> Plaatje zoals afgebeeld hierboven, is zeker van t kastje onder ruitenwissers??
Ga daar zodra ik tijd heb, ff "zekeringen trekken" <

Nee, dit zit gewoon links onder je dashboard achter het klepje, het bovenste gedeelte, kost ongeveer 1 minuut om te checken ;)

.
jdebeer

Unread post by jdebeer »

Even een andere vraag, is dit bij elke Lybra mogelijk om gelijktijdig met de sleutel de ramen te bedienen ?
Heb ik bij onze dame ook geprobeerd, maar niente, geen reactie.
Ook het inleren geprobeerd, maar had ook geen resultaat.
Moet ik vooraf ook een accu-reset doen ?
Onze dame is een 1.8 van 2002.
legend

Unread post by legend »

dat je deur vergrendeling weer op slot gaat als je hem wilt openen dat klopt daar heeft mijn lybra ook last van hoort zeker bij de lybra laat volgende week een andere cv inbouwen word gek van de lancia sleutel je knijpt je zuf maar gaat niet open nieuwe batterij helpt ook niet resetten door aan de passagiers kant deksel bij voet eind los gehaald en daar de stekkers los gehaald werkt een keer wel maar nu ook niet meer een voordeel heb straks wel een mooie klapsleutel
de Wit

Unread post by de Wit »

Oh.. die klapsleutel is niet origineel? Heb bij levering van onze 2002 Lybra (2e hands in 2008 gekovht) dus 2 klapsleutels met lancialogo erbij gekregen en nooit (afkloppen) problemen gehad met de CV / AB .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
DieselTDi

2x klapsleutel? You lucky basterd......
Zekering kijk ik vanaaf ff na, dan pas weet thuis.
To be continued

legend

Unread post by legend »

klopt is een universeel setje dus ook geen lancia logo
koen_

Unread post by koen_ »

@ de Wit :
vanaf 2002 worden de lybra's met een ( originele ) klapsleutel geleverd

@ de Beer :
er zijn nogal wat verschillen tussen de versies van voor en na 2002

*bij de lybra's van 2002 werkt deze functie via de afstandsbediening van de klapsleutel, zie blz 19 van het instructieboekje 2004

instructieboekje anno 2004, EN

... of het in de latere modellen ook nog met de sleutel werkt, weet ik niet, er zijn ook 'tussenvormen' ....

Merkwaardig genoeg zijn de lybra's in 2002 en 2003 in NL nog geleverd met het instructieboekje anno 2000, hoewel dat op een aantal punten achterhaald was, voor de juiste informatie moet je boekje uit 2004 downloaden, naar mijn weten bestaat dat alleen in het engels :S

Als de centrale functie via de afstandsbediening niet goed werkt en het 'inleren' niet lukt zal je inderdaad een accu-reset moeten doen, lees nog wel even goed na ( hierboven ergens ), wat je dan allemaal moet doen en opnieuw moet instellen ....

.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”