aankoop tips aub
-
aankoop tips aub
Hallo
Ik ben van plan een Y te kopen bj 97-98 heb er twee gevonden die ik zou leuk vinden.
http://auto.marktplaats.nl/lancia/41386 ... e-apk.html
http://auto.marktplaats.nl/lancia/41883 ... -2012.html
Wat zijn jullie gedachte daar over???
Waar moet ik goed kijken?
MVG
Ik ben van plan een Y te kopen bj 97-98 heb er twee gevonden die ik zou leuk vinden.
http://auto.marktplaats.nl/lancia/41386 ... e-apk.html
http://auto.marktplaats.nl/lancia/41883 ... -2012.html
Wat zijn jullie gedachte daar over???
MVG
Re: aankoop tips aub
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-802555
Even zoeken in dit gedeelte van het forum!
Succes!
Marcel
Even zoeken in dit gedeelte van het forum!
Succes!
Marcel
Zal ik met de deur in huis vallen ? En een beetje "grof" zijn ?Wat zijn jullie gedachte daar over???
Ik zou geen 1 van de 2 kopen : beiden hebben stoffen zetels : Alcantara is zoveel mooier

De 1.1 (de blauwe) is de Elephantino Blu : dat was de 'basisversie' met weinig extra's en het minste vermogen.
Meeste rijders zijn tevreden over de 1.1, maar ik zou toch gaan voor een 1.2.
Prijs is hoog tov de groene 1.2 (en de 2e handsprijzen in België).
De groene is een 1.2, waarschijnlijk een 8 klepper. Dat is een zogenaamde 'vrijloper' : als de distributieriem springt is er niks aan de hand. Nieuwe erop en rijden maar.
Je boet wel wat vermogen in tov van de 1.2 16 klepper. Tov de Rosso nog wat meer, maar die is harder afgeveerd.
Ik vind de groene een magere LS : blijkbaar heeft de 1e eigenaar weinig opties genomen zoals Alcantara. Zelfs geen toerenteller aanwezig. Is het wel een LS ? Dacht dat die standaard met toerenteller was ?
4 eigenaars ? En maar 97.000 km ? Is er iets mis mee ?
Verwacht je aan een cilinderkoppakking tussen de 120.000 en 150.000 km, achterste draagarmen mogelijk nog te vervangen, misschien doorgeroeste kabel van de ruitenheffer(s) (ouderdom + waterinsijpeling = roest).
Er bestond ook een 1.4 12 kleppen : die heeft nauwgezet onderhoud nodig en is de onzuinigste.
Je idee om een Y van bouwjaar '97 of '98 te zoeken : ik vind die iets degelijker afgewerkt van binnen. Ttz : de binnenverlichting is in zwart plastic gevat, nadien (vanaf bouwjaar ..?..) in beige plastic dat minder deugdelijk oogt. Mijn mening

De link van Marcel (kriekje) kan ik alleen maar aanraden.
Maar laat je niet afschrikken

Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
hallo
koop geen 1.4 hij lust wel wat benzine in stad 10 l op 100km
alcantara is mooi maar vlug versleten,heb een delta met alcantara
de Y die ik heb is met stof en na 13 jaar nog mooi.
let op de draagarmen achter.succes
walter
koop geen 1.4 hij lust wel wat benzine in stad 10 l op 100km
alcantara is mooi maar vlug versleten,heb een delta met alcantara
de Y die ik heb is met stof en na 13 jaar nog mooi.
let op de draagarmen achter.succes
walter
-
@ koen
wat bedoel je hiermee,
--- misschien doorgeroeste kabel van de ruitenheffer(s) (ouderdom + waterinsijpeling = roest) ---
wat bedoel je hiermee,
--- misschien doorgeroeste kabel van de ruitenheffer(s) (ouderdom + waterinsijpeling = roest) ---
Raammechaniek.
Nog niet meegemaakt, wel een defecte motor.
Vergeet 1 ding niet:je kijkt wel naar een auto die 12-13 jaar oud is en je kan dus gebreken verwachten.
Soms verkopen mensen een auto niet voor niets!
Nog niet meegemaakt, wel een defecte motor.
Vergeet 1 ding niet:je kijkt wel naar een auto die 12-13 jaar oud is en je kan dus gebreken verwachten.
Soms verkopen mensen een auto niet voor niets!
-
Ik weet het. 12-13 jaar oud hmm...
Gisteren ben ik die licht groene proefgereden en wat een mooie autoje zeg.
Mijn eerste indruk was echt wow voor zijn leeftijd nog echt een plaatje maar een deukie opgelopen(:P)
Mijn Lybra is al een hele mooie ding maar van zo'n kleine had ik echt niet zoveel verwacht maar rijd echt lekker en is voor zijn 13 jaar nog lekker fris van de binnenkat geen gaatjes en rare geluiden of zo iets.
Hij kost 1350.- en heeft gisteren een niuewe koppeling en klepdekselpakking gekregen.
Minpuntjes: achteruitwisser werkt niet - gaan hun vervangen
bumper voor en achter zijn beschadigd - kan ik later herstellen
uitlaat is bij het flexible stukje ergens lek - gaan hun herstellen of vervangen
80km/h en sneller heb een lichte trillen op de vooras - dit gaan ze ook nog uitzoeken.
Dus wat is jullie meening?
Gisteren ben ik die licht groene proefgereden en wat een mooie autoje zeg.
Mijn eerste indruk was echt wow voor zijn leeftijd nog echt een plaatje maar een deukie opgelopen(:P)
Mijn Lybra is al een hele mooie ding maar van zo'n kleine had ik echt niet zoveel verwacht maar rijd echt lekker en is voor zijn 13 jaar nog lekker fris van de binnenkat geen gaatjes en rare geluiden of zo iets.
Hij kost 1350.- en heeft gisteren een niuewe koppeling en klepdekselpakking gekregen.
Minpuntjes: achteruitwisser werkt niet - gaan hun vervangen
bumper voor en achter zijn beschadigd - kan ik later herstellen
uitlaat is bij het flexible stukje ergens lek - gaan hun herstellen of vervangen
80km/h en sneller heb een lichte trillen op de vooras - dit gaan ze ook nog uitzoeken.
Dus wat is jullie meening?
Moeilijk om van foto's en aan de hand van je beschrijving een advies of een mening te geven....
Volg je gevoel denk ik.
Je moet het ook wel een beetje treffen met zo'n auto.
Als de eerste 100m je een goed gevoel gaven met rijden, dan zit het wel goed.
Soms stap je in een auto en ben je nog niet niet naar de 3e versnelling, dan weet je soms al genoeg.
Overkomt mij regelmatig als automonteur zijnde en vaak klopt dat ook wel.
Dan mankeert er een boel aan een auto.
Wat me wel opvalt zijn de prijzen van alle Y's die te koop staan.
Die van mijn vrouw kochten we in augstus 2004 en was toen 7 jaar oud en had ongeveer 140.000 km gelopen.
Daar betaalden we 2900 euro voor, met de nodige mankementen, dat wel.(achterremmen op,koppeling op,beurt nodig )
Nu betaal je dus 1300-1500 euro voor een 12-13-14 jaar oude auto!
Ik vind het iets teveel geld, maar wel een mooie km-stand.
Ze maken nog wel een aantal zaken, dus in theorie ben je goed rijklaar.
Misschien hebben anderen nog wat ideetjes of andere tips.
gr.
Marcel
Volg je gevoel denk ik.
Je moet het ook wel een beetje treffen met zo'n auto.
Als de eerste 100m je een goed gevoel gaven met rijden, dan zit het wel goed.
Soms stap je in een auto en ben je nog niet niet naar de 3e versnelling, dan weet je soms al genoeg.
Overkomt mij regelmatig als automonteur zijnde en vaak klopt dat ook wel.
Dan mankeert er een boel aan een auto.
Wat me wel opvalt zijn de prijzen van alle Y's die te koop staan.
Die van mijn vrouw kochten we in augstus 2004 en was toen 7 jaar oud en had ongeveer 140.000 km gelopen.
Daar betaalden we 2900 euro voor, met de nodige mankementen, dat wel.(achterremmen op,koppeling op,beurt nodig )
Nu betaal je dus 1300-1500 euro voor een 12-13-14 jaar oude auto!
Ik vind het iets teveel geld, maar wel een mooie km-stand.
Ze maken nog wel een aantal zaken, dus in theorie ben je goed rijklaar.
Misschien hebben anderen nog wat ideetjes of andere tips.
gr.
Marcel
Ivm de kabel van de ruit : op het ogenblik werkt de passagierskant niet meer. Bij het openen een hels, vreselijk lawaai gehad. Gelukkig terug kunnen dichtdoen.
Binnenbekleding er afgehaald : kabel is gewoon geknapt. Twee rafelige uiteinden die een beetje bruin zien = roestig ?
De plastic folie kleefde nog goed vast, dus eigenlijk kan er geen waterinsijpeling zijn ???
Dat venster ging altijd al wat trager open en dicht. Bij koude nog trager.
Was de kabel al altijd slecht geleid ? Vervorming ? En daardoor op een bepaald moment : 't is genoeg, ik stop er mee ?
De electromotor werkt nog wel (dit in tegenstelling tot de chauffeurskant : daar was de motor einde leven).
Licht trillen op de vooras bij + 80 km/hr : zegt me niks.
Uitlijning en balancering wielen in orde ?
Koen
Binnenbekleding er afgehaald : kabel is gewoon geknapt. Twee rafelige uiteinden die een beetje bruin zien = roestig ?
De plastic folie kleefde nog goed vast, dus eigenlijk kan er geen waterinsijpeling zijn ???
Dat venster ging altijd al wat trager open en dicht. Bij koude nog trager.
Was de kabel al altijd slecht geleid ? Vervorming ? En daardoor op een bepaald moment : 't is genoeg, ik stop er mee ?
De electromotor werkt nog wel (dit in tegenstelling tot de chauffeurskant : daar was de motor einde leven).
Licht trillen op de vooras bij + 80 km/hr : zegt me niks.
Uitlijning en balancering wielen in orde ?
Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Oja, licht trillen..
Kan een onronde band zijn.
Het vorige setje winterbanden bij ons heeft ook iets opgelopen,waardoor de hele auto dreunde met optrekken.
Vooral rond de 70 km/u.
Met de zomerwielen nauwelijks last, maar er blijft iets inzitten rond de 70-80 km/u
Ook nu met een nieuw setje winterbanden.
Het huidige wegennet heeft ook veel te lijden onder deze winters, dus misschien heeft dat er ook invloed op.
Kan een onronde band zijn.
Het vorige setje winterbanden bij ons heeft ook iets opgelopen,waardoor de hele auto dreunde met optrekken.
Vooral rond de 70 km/u.
Met de zomerwielen nauwelijks last, maar er blijft iets inzitten rond de 70-80 km/u
Ook nu met een nieuw setje winterbanden.
Het huidige wegennet heeft ook veel te lijden onder deze winters, dus misschien heeft dat er ook invloed op.