Goeiedag,
Mijn Turbo staat nu al een maand in de garage, omdat de jongens in die garage er niet achter komen waarom mijn kappa turbo af en toe een cilinder mist. Toen ik dr een paar keer in had gereden, merkte ik er eigelijk weinig dr van. Alleen bij warm en stationair draaien schommelde de toeren tussen 500-750 ongeveer. Maar volgens de garage mist hij af en toe een cilinder over heel het toeren gebied. Als ik van de week tijd heb gaat ik hem eindelijk op halen, want ben al een maand mijn auto kwijt en het probleem is dr nog steeds. Beste garage... :S
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. 2 slechte bobines zijn vervangen, alle bougies vervangen en distrubutie staat op tijd. Wat ze nog meer hebben gedaan weet ik niet. In ieder geval niet heel erg veel, want de 2de week hadden ze dr niks aan gedaan en de vorige week was ik op skivakantie, en toen hadden ze dr weer niks aan gedaan. Als ik dr ben vraag ik even wat ze dr allemaal aan hebben gedaan en wat ze na hebben gekeken, en dan gaat ik zelf wel een beetje zoeken.
Alle hulp is natuurlijk welkom.
Groeten, Mike
Turbo mist af en toe 1 cilinder
Re: Turbo mist af en toe 1 cilinder
Zou mij niets verbazen dat de distributie NIET op tijd staat. Afstellen moet met speciale blokjes/mallen en die variëren per type/bouwjaar van de Kappa.
En dat komt heel nauw en lang niet iedereen heeft die in huis.
Wellicht geeft uitlezen ook meer duidelijkheid. En ook dat kan niet iedere garage aangezien een Kappa nog net geen standaard stekker heeft.
Ga naar een van de garages die veel op dit forum worden genoemd.
Succes
En dat komt heel nauw en lang niet iedereen heeft die in huis.
Wellicht geeft uitlezen ook meer duidelijkheid. En ook dat kan niet iedere garage aangezien een Kappa nog net geen standaard stekker heeft.
Ga naar een van de garages die veel op dit forum worden genoemd.
Succes
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Dankje wel.
Garage had gezegd dat ze hem wel hadden uitgelezen maar dat dr geen storingen waren. Verder is dr 2 dagen een vent geweest daarzo die veel met kappa's heeft gewerkt en die had gegeken of die op tijd stond. Volgens hem stond die wel op tijd en ook hadden ze gekeken naar 1 of ander krukas lager ofzo waar de distrubutie riem over heen loopt, of die niet versleten was, bedoel jij dit toevallig met "speciale blokjes en malletje's"? Als ik van de week daar ben zal ik dat wel vragen of ze dat hebben gedaan.
Nog bedankt en groeten,
Mike
Garage had gezegd dat ze hem wel hadden uitgelezen maar dat dr geen storingen waren. Verder is dr 2 dagen een vent geweest daarzo die veel met kappa's heeft gewerkt en die had gegeken of die op tijd stond. Volgens hem stond die wel op tijd en ook hadden ze gekeken naar 1 of ander krukas lager ofzo waar de distrubutie riem over heen loopt, of die niet versleten was, bedoel jij dit toevallig met "speciale blokjes en malletje's"? Als ik van de week daar ben zal ik dat wel vragen of ze dat hebben gedaan.
Nog bedankt en groeten,
Mike
-
Een K die niet op tijd staat loopt niet. De nokkenassensor voorkomt dat.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
-
Wellicht afspraak maken bij Arendse in Duiven ? Die mannen slapen volgens mij in kappa pyama's
Haha, Ik zal die jongens wel even een belletje geven.
-
lanciathema.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een K die niet op tijd staat loopt niet. De
> nokkenassensor voorkomt dat.
Niet helemaal waar, mijn K V6 stond niet op tijd, liep wel maar te weinig vermogen.
-------------------------------------------------------
> Een K die niet op tijd staat loopt niet. De
> nokkenassensor voorkomt dat.
Niet helemaal waar, mijn K V6 stond niet op tijd, liep wel maar te weinig vermogen.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Da's natuurlijk gewoon een Alfa motor!
-
Ja!
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter