Mijn Emeralda heeft een nieuw onwelgevallig geuid aan haar repertoire toegevoegd, en ik vrees dat 't een rammelend demperschotje is. Droog en metalig geluid bij stevig accellereren rond de 3300 t/m. Bij rustiger accelleratie treedt het niet op. De auto loopt nu op 98 van de Tango (soms 97; V-power) dus pingelen zal 't niet zijn; dat is ook nooit eerder aan de orde geweest.
Uitlaat zit er al zeker 10 jaar onder dus statistisch kan zoiets 's gaan gebeuren... En nog steeds roest-arm en lekvrij! Andere suggesties welkom. Ik heb nog geen bevestigingsogen gecheckt op loszitten, da's wellicht nog een idee.
Rammelend demperschotje...?
-
Re: Rammelend demperschotje...?
Hoi Peter,
De lekplaat onder de carburateurs heeft wel eens last van een afgescheurd voetje en dat kan behoorlijk resoneren. Dat geldt trouwens ook voor de grille als er een of meer spilletjes los zitten.
De lekplaat onder de carburateurs heeft wel eens last van een afgescheurd voetje en dat kan behoorlijk resoneren. Dat geldt trouwens ook voor de grille als er een of meer spilletjes los zitten.
-
Denk niet dat 't van voren komt. Geen slechte tip trouwens, allicht is het toch iets soortgelijks dat rammelt.
-
OK... Het was... Je raadt het toch niet.
Het was een rammelend plastic cijfertje op de kentekenplaat. De "1" om precies te zijn. Kwam ik pas achter toen de hele voorbumper er al af lag, want bij de ophanging daarvan zocht ik het probleem eerst, na uitvoerige klop-tests. E.e.a. na ook eerst uitvoerig de grille betast te hebben, maar die is in 2003 al eens -blijkbaar vakkundig- helemaal overnieuw gelast.
Als ik weer spoken zie qua vage rammeltjes trek ik wel weer aan de bel.
:D
Het was een rammelend plastic cijfertje op de kentekenplaat. De "1" om precies te zijn. Kwam ik pas achter toen de hele voorbumper er al af lag, want bij de ophanging daarvan zocht ik het probleem eerst, na uitvoerige klop-tests. E.e.a. na ook eerst uitvoerig de grille betast te hebben, maar die is in 2003 al eens -blijkbaar vakkundig- helemaal overnieuw gelast.
Als ik weer spoken zie qua vage rammeltjes trek ik wel weer aan de bel.