Aantal Kappa's op de weg
Aantal Kappa's op de weg
Ik zie bij http://www.bovagraimobiliteit.nl/mobili ... ie2010.swf
dat er maar 1450 Kappa's op de weg zitten. Dat is niet veel.
In de weken dat ik de mijne rijdt ben ik er maar één tegen gekomen.
Ik verkijk mij nog wel eens op de Skoda neus die er op lijkt.
dat er maar 1450 Kappa's op de weg zitten. Dat is niet veel.
In de weken dat ik de mijne rijdt ben ik er maar één tegen gekomen.
Ik verkijk mij nog wel eens op de Skoda neus die er op lijkt.
Re: Aantal Kappa's op de weg
Frans P Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie bij
> http://www.bovagraimobiliteit.nl/mobiliteitincijfe
> rsauto/2010/publicatie2010.swf
> dat er maar 1450 Kappa's op de weg zitten. Dat is
> niet veel.
>
> In de weken dat ik de mijne rijdt ben ik er maar
> één tegen gekomen.
> Ik verkijk mij nog wel eens op de Skoda neus die
> er op lijkt.
Die Bovag gegevens zijn per 01-2010. Volgens de gegevens van de RAI (08-2010) zijn het er nog minder:D, nl. 1396 stuks.
Het aantal gaat de laatse paar jaar in ieder geval rap naar beneden...(kan me nog iets herinneren van 1970 stuks in de tijd dat ik mijn K kocht en dat was in 01-2008.
-------------------------------------------------------
> Ik zie bij
> http://www.bovagraimobiliteit.nl/mobiliteitincijfe
> rsauto/2010/publicatie2010.swf
> dat er maar 1450 Kappa's op de weg zitten. Dat is
> niet veel.
>
> In de weken dat ik de mijne rijdt ben ik er maar
> één tegen gekomen.
> Ik verkijk mij nog wel eens op de Skoda neus die
> er op lijkt.
Die Bovag gegevens zijn per 01-2010. Volgens de gegevens van de RAI (08-2010) zijn het er nog minder:D, nl. 1396 stuks.
Het aantal gaat de laatse paar jaar in ieder geval rap naar beneden...(kan me nog iets herinneren van 1970 stuks in de tijd dat ik mijn K kocht en dat was in 01-2008.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
-
als je bedenkt dat er ooit 2.803 zijn verkocht in NL, vind ik het bijna tien jaar na de verkoopstop eigenlijk wel meevallen...
Aantallen valt mij reuze mee als je bedenkt dat de meesten ruim boven de 2.5 ton zit..
Het feit dat je ze niet vaak tegen komt onderweg, geeft je het prettige gevoel dat je in een niet alledaagse auto rijdt, nog afgezien van het feit dat de Kappa sowieso een mooie en bijzondere auto is.
Fervent Kappa-rijder (2.0 '95 en 2.4 '99).
Jos
Fervent Kappa-rijder (2.0 '95 en 2.4 '99).
Jos
Ben ik het helemaal mee eens. Als je om je heen kijkt zie je niet veel aparte auto's meer 12 in een dozijn.
Vandaag met mijn Kappa, 2.0 LS, 1995, 240.000, weer voor de APK opgeweest, handremkabel links vervangen
en voor de rest weer top voor weer een jaar rijgenot. Ik geniet er iedere keer van.
Vandaag met mijn Kappa, 2.0 LS, 1995, 240.000, weer voor de APK opgeweest, handremkabel links vervangen
en voor de rest weer top voor weer een jaar rijgenot. Ik geniet er iedere keer van.
Ik rij elke dag met mijn Beta coupe,ben er nog geen een tegen gekomen
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
-
Volgens mij rijdt er nog een bij ons, Koos.

ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Ik weet dat de bovag gegevens een jaar achter lopen.
Moet er mee eens zijn dat als er zo weinig zijn verkocht er nog best veel rondrijden, dus.
Na veel in het forum te hebben geneusd lijken de keuringen vaak geen bezwaar. De handremkabel zie ik vaker voorbij komen. Bij mijn auto is deze een jaartje terug vernieuwd. Net als riemen, koppeling en dergelijke.
Moet er mee eens zijn dat als er zo weinig zijn verkocht er nog best veel rondrijden, dus.
Na veel in het forum te hebben geneusd lijken de keuringen vaak geen bezwaar. De handremkabel zie ik vaker voorbij komen. Bij mijn auto is deze een jaartje terug vernieuwd. Net als riemen, koppeling en dergelijke.
Ik heb er ook een ,gekocht voor 600,- bij een handelaar. 300,- nieuwe distributie en 300,- banden.
Is een 1999 2.0 LE SW. Super auto.Overweeg er nog een coupe of sedan naast te kopen.
Is een 1999 2.0 LE SW. Super auto.Overweeg er nog een coupe of sedan naast te kopen.