Startproblemen Dedra 1.8 VVT LPG3

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
griffin

Startproblemen Dedra 1.8 VVT LPG3

Unread post by griffin »

Hallo allemaal,

Vorige week wilde mijn auto niet starten. Ik reed 'sochtends gewoon naar de carpoolplaats, maar 'savonds wilde hij niet starten. Volgens de ANWB lag het aan de krukas (Hall) sensor, want er ging geen signaal naar de bougies en de injectoren deden ook niks.

Auto naar de garage laten brengen, nieuwe sensor besteld en geplaatst en auto opgehaald. Hij start gewoon, ik rijd naar huis, onderweg schakelt hij nog over naar LPG (dat gaat vanzelf als hij warm genoeg is). Ik parkeer de auto, loop naar binnen voor wat spullen en stap weer in en hij start niet! Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan. Lijkt weer hetzelfde euvel te zijn (krukassensor), maar dat is mijn gevoel. Had geen tijd voor de ANWB want ik moest naar een afspraak.

Enige ideeen?

Alvast bedankt!

Griffin
lanciathema.nl

Re: Startproblemen Dedra 1.8 VVT LPG3

Unread post by lanciathema.nl »

Zit er een codesleutel bij deze auto? Maw reageert het contactslot op een chip in de sleutel? Dan is dat systeem stuk! De foutcode is dan idd krukassensor maar dat is niet correct aangezien deze codesleutel de ontsteking in werking zet.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
griffin

Re: Startproblemen Dedra 1.8 VVT LPG3

Unread post by griffin »

Zo ver ik weet zit er geen chip in de sleutel. Ik heb in elk geval niet een speciale codesleutel, maar ik ben dan ook de weet-ik-hoeveelste eigenaar.

Inmiddels heeft de garage allerhande stekkers losgetrokken en schoongesprayed en volgens hem doet hij het weer. Ik gaat 'm vanavond in elk geval weer ophalen.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”