Welk soort onderhoud is perse nodig voor een Kappa???
De reden dat ik dit vraag is dat de storingen die bij mijn Kappa (laatste 4 jaar) voor komen met onderhoud helemaal niets te maken hebben.
De Kappa 2 ltr 5cil bj2000 140000km loopt perfect met een gemiddeld verbruik tussen 1-10 en 1-12.
Misschien houd ik de Kappa alleen aan voor het trekken van de caravan en koop een zuiniger auto.
Ik ben van plan om alleen maar olie te verversen en alle vloeistof nivo's te controleren.
Kappa heeft bijna geen onderhoud nodig.
Re: Kappa heeft bijna geen onderhoud nodig.
Helemaal mee eens de mijne eind '99 met ruim 240.000 km alleen gebroken achter veren
kan ook komen dat ik woon in een nieuwbouw wijk waar de wegen afgelopen 2/3 jaar niet tebest waren..
kijk maar een mooie auto toch..
kan ook komen dat ik woon in een nieuwbouw wijk waar de wegen afgelopen 2/3 jaar niet tebest waren..
kijk maar een mooie auto toch..
- Attachments
-
- 81360884_2_400x300.jpg (44.67 KiB) Viewed 305 times
strakke koets!!!
-
Hoe minder je ermee gaat rijden, hoe langer hij zal stilstaan. Stilstand is bij een auto dodelijk. Dan loop je extra kans op defecten en storingen. Een stilstaande auto heeft dus net zoveel zo niet meer onderhoud nodig dan een rijdende auto.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Met name de elektrische verbruikers kunnen je voor uitdagingen stellen als je er niet vaak genoeg mee ridt. Accu wordt niet meer frequent opgeladen tijdens het rijden , roest krijgt kans op remmen / uitlaat / assen / ophanging ...
Ik verneem het al als onze auto een week niet gereden heeft aan de remmen dat ze het me niet in dank afnam
.
Ik verneem het al als onze auto een week niet gereden heeft aan de remmen dat ze het me niet in dank afnam

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg