melding: motorsteueranlage defect
melding: motorsteueranlage defect
Hallo,
Sinds kort heb ik de volgende melding in mijn display staan van m'n K JTD SW: motorsteueranlage defect. Vertaald naar het Nederlands zou er dus iets aan de hand zou moeten zijn met het motormanagement systeem. De K rijdt echter volkomen normaal.
Iemand ervaring hiermee?
Groet,
Roger
Sinds kort heb ik de volgende melding in mijn display staan van m'n K JTD SW: motorsteueranlage defect. Vertaald naar het Nederlands zou er dus iets aan de hand zou moeten zijn met het motormanagement systeem. De K rijdt echter volkomen normaal.
Iemand ervaring hiermee?
Groet,
Roger
Re: melding: motorsteueranlage defect
Ik heb dat ook een keer gehad. Bij mij was dat een gescheurde luchtslang. ( Zie discussie van een paar dagen geleden)
Maar volgens mij kan die melding verschillende oorzaken hebben.
Succes
Maar volgens mij kan die melding verschillende oorzaken hebben.
Succes
-
Let eens op of je auto niet wat meer rookt dan normaal ?
gescheurde luchtslang heb ik ook gehad.
ze willen nog wel eens kapot gaan,meestal aan de kant van de luchtmeter bij het kleine aansluitbuisje.
ze willen nog wel eens kapot gaan,meestal aan de kant van de luchtmeter bij het kleine aansluitbuisje.
-
Je merkt er niks van maar je CO is niet goed meer en dus ook geen APK te krijgen.
Heeft meestal te maken met:
- Luchtslang (idd)
- Vuile bougies
- Kapotte LMM
- Lekkage in de uitlaat tot aan de lambda sonde
- Lambda stuk
- Vuil contact bij stekke rmotormanagement
Heeft meestal te maken met:
- Luchtslang (idd)
- Vuile bougies
- Kapotte LMM
- Lekkage in de uitlaat tot aan de lambda sonde
- Lambda stuk
- Vuil contact bij stekke rmotormanagement
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Heren,
Dank voor het advies. Ga er dit weekend mee aan de slag. Eerst maar eens kijken of de luchtslang ergens gescheurd is. De bougies kunnen het niet zijn; het is immers een JTD
Groet,
Roger
Dank voor het advies. Ga er dit weekend mee aan de slag. Eerst maar eens kijken of de luchtslang ergens gescheurd is. De bougies kunnen het niet zijn; het is immers een JTD
Groet,
Roger
-
Hallo, deze melding heb ik soms ook heel eventjes in het display staan, na een seconde of 30 verdwijnt hij weer en daarna als ik check controle doe staat er check ok
zo nu en dan stottert de kappa ook even, vooral bij het terug schakelen bv bij 35 a 40 km per uur terug naar de 2 maar niet altijd doet ie dit.
hoor wel van de mede kappa rijders ..... bedankt alvast
zo nu en dan stottert de kappa ook even, vooral bij het terug schakelen bv bij 35 a 40 km per uur terug naar de 2 maar niet altijd doet ie dit.
hoor wel van de mede kappa rijders ..... bedankt alvast
-
Ik heb deze mededeling elke dag op mijn display, volgens Martin (Beuk) is het waarschijnlijk een niet meer 100% functionerende fasesensor. Die regelt het toerental en het stationair draaien van de motor. Bij jou zou mogelijk ook een sensor de oorzaak kunnen zijn. Jij hebt alleen een diesel en ik een benzine Kappa.
Suc6, groet Thorvald
Suc6, groet Thorvald
-
Sorry hoor Thorvald, maar deze melding heeft te maken met de controle van de uitlaatgassen door de Lambda en helemaal niets met het toerental. Je zult ook zien dat de lambda waarde slecht is als deze melding in de display is. Dat is ook de reden dat je geen APK erop krijgt bij een gasmeting.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Melding ook eens gehad bij slechte/losse connector op de thermosstaatsensor en bij massa problemen..
(melding is in het Engels: system engine failure )
(melding is in het Engels: system engine failure )