Startproblemen 2.4 JTD bij warme motor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Roger

Startproblemen 2.4 JTD bij warme motor

Unread post by Roger »

Sinds enige tijd wil mijn K SW 2.4 JTD slecht starten bij een warme motor. Hij staat dan te rammelen op 2 a 3 cylinders. Na diverse keren opnieuw te hebben gestart gaat hij ineens weer op 5 cylinders lopen en is er niets meer aan de hand. Soms gaat starten bij warme motor wel goed. Koud starten gaat altijd goed. Ook beschikt de auto verder over al het beschikbare vermogen.

De dieselpomp lijkt voldoende druk te geven. Omdat 2 van de 5 injectoren (na 300.000 km) buiten tolerantie waren heb ik ze alle 5 vervangen in de hoop dat het hier aan lag. Dit bleek echter niet de oorzaak te zijn. Misschien is het een sensor of zit het ergens anders in de aansturing van de inspuiting van de diesel. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Tips zijn meer dan welkom.

Groet,
Roger
fenpie

Re: Startproblemen 2.4 JTD bij warme motor

Unread post by fenpie »

toerentalsensor?
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
kriekje

Unread post by kriekje »

Draait ie vlot rond??

Als je heel kort je contactsleutel omdraait kun je een JTD ook heel rottig laten lopen
Roger

Unread post by Roger »

Fenpie en kriekje, dank voor het meedenken. Startmotor draait goed en snel rond. Wellicht is het een of andere sensor welke ik over het hoofd heb gezien die bij warmte niet goed functioneert. De sensor aan achterkant van het blok boven de versnellingsbak is al vervangen maar zonder resultaat.

Roger
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”