Knipperlichten relais
Knipperlichten relais
Noob vraagje....
Vele auto's hebben tegenwoordig, 1x aantikken richting aanwijzer = 3x knipperen.
bij vw (vloek) is het simpel, oude relais eruit, nieuwe (moderne) van een ander type die het wel heeft er in. oftewel plug en play.
werkt dat ook met de lybra? (en een nw type lancia/ fiat)
zo ja, wie weet welk relais uit welke auto ik dan moet hebben.
aftersales kitjes zijn er ook, maar dat is wel heel erg veel draden omgooien....
greetz
D
Vele auto's hebben tegenwoordig, 1x aantikken richting aanwijzer = 3x knipperen.
bij vw (vloek) is het simpel, oude relais eruit, nieuwe (moderne) van een ander type die het wel heeft er in. oftewel plug en play.
werkt dat ook met de lybra? (en een nw type lancia/ fiat)
zo ja, wie weet welk relais uit welke auto ik dan moet hebben.
aftersales kitjes zijn er ook, maar dat is wel heel erg veel draden omgooien....
greetz
D
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
Re: Knipperlichten relais
zeker geen noob-vraag hoor, een goed idee eigenlijk ...
het wordt in elk geval ook bij fiat/lancia toegepast, want onze fiat 500 heeft ook zo'n relais en dat is inderdaad erg handig, die 3x knipperen ...
ik weet eigenlijk niet of het met alleen het wisslen van het relais kan worden gerealiseerd, misschien dat iemand dat al eens geprobeerd heeft, anders moet een onzer de eerste zijn ...
het wordt in elk geval ook bij fiat/lancia toegepast, want onze fiat 500 heeft ook zo'n relais en dat is inderdaad erg handig, die 3x knipperen ...
ik weet eigenlijk niet of het met alleen het wisslen van het relais kan worden gerealiseerd, misschien dat iemand dat al eens geprobeerd heeft, anders moet een onzer de eerste zijn ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Bij huidige auto's van de Fiat Groep, wordt dat in de centrale computer (body computer) geregeld. Het lijkt me dus niet eenvoudig om het blauw knipperrelais dat op je stuurkolm gemoteerd zit te vervangen voor een type dat deze functie heeft.
Buiten het feit dat het volgens mij niet te koop is.
Groet wcabro
Buiten het feit dat het volgens mij niet te koop is.
Groet wcabro
GEregeld vanuit boordpc?! Niet "simpel" de relaisschakeling?
het is immers al een " oude " type
maar mocht ik willen experimenteren, past b.v. de 500 relais (zie boven) wel, of zijn daar de pennen van anders?
en welke (andere) type fiat / lancia / alfa heeft de 3x knipper functie???
het is immers al een " oude " type
maar mocht ik willen experimenteren, past b.v. de 500 relais (zie boven) wel, of zijn daar de pennen van anders?
en welke (andere) type fiat / lancia / alfa heeft de 3x knipper functie???
ik vrees dat 'wcabro' gelijk heeft wb de fiat 500, in ePER is inderdaad bij de 500 geen los relais te vinden en de bedrading loopt rechtstreeks naar de body-computer ...
misschien dat een door jou genoemd relais zoals gebruikt in VAG wel een mogelijkheid is maar daar heb ik geen ervaring mee ...
misschien dat een door jou genoemd relais zoals gebruikt in VAG wel een mogelijkheid is maar daar heb ik geen ervaring mee ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Hm.... ok... en de delta zeker ook via "pc"?!
(navond ff eper napluizen)
Dan moet ik maar even gaan zoeken naar iets..
behalve het gebrek aan knowhow, ook gebrek aan pegulanten... (cash) maar wel leuk om vast uit te gaan zoeken
(navond ff eper napluizen)
Dan moet ik maar even gaan zoeken naar iets..
behalve het gebrek aan knowhow, ook gebrek aan pegulanten... (cash) maar wel leuk om vast uit te gaan zoeken
Ja, Delta ook via de bodycomputer. Croma 2007 was de eerste auto die deze funtie had. Latere Software versies konden zelfs 5X knipperen waaronder de F500. De Grande punto 2006 had dit in eerste instantie niet en is er later tijdens een facelift ingeprogrameerd.
Het zou wel mooi zijn als er een relais beschikbar was die deze funtie heeft, en ook past op de plaats waar nu het relais zit in de stuurkolom.
Succes met je expiriment.
Groet wcabro
Het zou wel mooi zijn als er een relais beschikbar was die deze funtie heeft, en ook past op de plaats waar nu het relais zit in de stuurkolom.
Succes met je expiriment.
Groet wcabro
Lybra moet via de computer !!
Gr.Martin
Gr.Martin
Moet via de pc......
kortom alles met mijn dame gaat via het cockpitje.......
dan wordt het zowiezo via een aftersales (extra) kitje dus... (die neemt de 3x functie over via een eigen (extra) paralelle schakeling.
(zie conrad, autostyle etc)
of een vag op een voet van een lancia ogen te lassen... (mij te veel werk denk ik...)
ik ga hier nog even over nadenken......
kortom alles met mijn dame gaat via het cockpitje.......
dan wordt het zowiezo via een aftersales (extra) kitje dus... (die neemt de 3x functie over via een eigen (extra) paralelle schakeling.
(zie conrad, autostyle etc)
of een vag op een voet van een lancia ogen te lassen... (mij te veel werk denk ik...)
ik ga hier nog even over nadenken......
Het zal vast wel lukken, een extern relais is ook een mogelijkheid. Als het gelukt is vernemen we het graag van je. Je went er namelijk snel aan. Vooral op de snelweg is dit een fijne functie.
Succes.
Groet wcabro
Succes.
Groet wcabro