De veldwikkelingen van mijn dynamo zijn kapot ,(bosch magazijn in Karlsruhe duitsland heeft hier niets meer van )
Heb dus 3 mogelijkheden
ik ben dus op zoek naar een dynamo voor mijn fulvia serie 1 (1231cc)?
maar wat ook kan is een bedrijf vinden die de veldwikkelingen van mijn dynamo kan vernieuwen , misschien weet iemand zo,n bedrijf ?
laatste optie is een wisselstroom dynamo ervoor vinden die hier geschikt voor is (iemand hier ervaringen mee )?
dynamo fulvia coupe S1
-
Re: dynamo fulvia coupe S1
Ik heb mijn S1 coupe omgebouwd omdat ik hem het hele jaar door gebruik. Ik heb dat gedaan toen ik veel in de file stand in donker en regen. Daar was hij oorspronkelijk niet voor bedoelt. Eigenlijk heb ik nooit problemen gehad maar je merkte wel dat de spanning terugliep als je langer stilstond. Met de berlina heb ik vorig jaar de winter gereden met een originele dynamo zonder enig probleem.
De ombouw was niet eenvoudig omdat je zelf steuntjes moet maken. Verder zijn de wisselstroomdynamo's dikker en heb je dus minder speling om de riem te spannen.
Als je de auto niet dagelijks gebruikt zou ik hem origineel houden. Ik heb nog wel een dynamo liggen die in zeer goede staat is.
Walter
De ombouw was niet eenvoudig omdat je zelf steuntjes moet maken. Verder zijn de wisselstroomdynamo's dikker en heb je dus minder speling om de riem te spannen.
Als je de auto niet dagelijks gebruikt zou ik hem origineel houden. Ik heb nog wel een dynamo liggen die in zeer goede staat is.
Walter