ik wordt onderhand gek van dat ding en ben dan ook van plan om hem maar te koop te zetten.
ik heb vlak voor mijn vakantie een nieuwe airbag unit geplaats van mijn lampjes gingne branden en ook niet meer uit.
ook op de computer aan gesloten maar zonder resultaat.
nieuwe unit geplaats(2 jaar geleden ook gedaan?) ruim € 400,-
lampjes weer uit.
nu ben ik 4 weken verder gaat mijn lampje van mijn bestuurders airbag branden.
wat nu weer!!
ik weet het niet meer met die ellende.
twijfle dus echt om hem de laan uit te sturen.
ook al staat er pas 55000 km op de teller.
en hij is uit 2001.
iemand nog raad?
anders staat hij zeer binnenkort op marktplaats.
groet ronald
wordt gek van die lybra
wordt gek van die lybra
kijk eens wat vaker naar je interieur.
Re: wordt gek van die lybra
Met een beetje geluk is het de stekker verbinding onder de bestuurdersstoel. De foutmelding moet dan wel bij de garage uit het systeem te worden gehaald. Sowieso kunnen ze daar precies uitlezen wat er aan de hand is.
Ik heb in mijn Lybra ook een airbag foutmelding en dacht dus dat het een losse stekker verbinding ws. Mooi niet dus, bij mij is het zeker weten de regeleenheid. Lekker laten zitten, heb ook al genoeg dure trammelant gehad. Zwarte tape over het lampie en 'houdoe' voor even..
Maar terzijde: mocht je idd de jouwe te koop aanbieden; welk type (motor) en natuurlijk: kost'ie?
Groeten,
Bas
Ik heb in mijn Lybra ook een airbag foutmelding en dacht dus dat het een losse stekker verbinding ws. Mooi niet dus, bij mij is het zeker weten de regeleenheid. Lekker laten zitten, heb ook al genoeg dure trammelant gehad. Zwarte tape over het lampie en 'houdoe' voor even..
Maar terzijde: mocht je idd de jouwe te koop aanbieden; welk type (motor) en natuurlijk: kost'ie?
Groeten,
Bas
Hoi,
inderdaad zeer grote kans dat het de gele stekkerverbinding is onder de bestuurders stoel. Is een veelvuldige fout bij Fiat en Lancia. Stekker ertussen uit knippen en de draden solderen. Probleem komt vooral voor na het verstellen van de stoel. je vrouw heeft bv een andere stoel stand dan jezelf.
Dit is in ieder geval een bekende oplossing bij onze garage. Bij mij ook uitgevoerd en nooit meer problemen gehad.
Wel even de accu losgooien voor het solderen.
succes.
inderdaad zeer grote kans dat het de gele stekkerverbinding is onder de bestuurders stoel. Is een veelvuldige fout bij Fiat en Lancia. Stekker ertussen uit knippen en de draden solderen. Probleem komt vooral voor na het verstellen van de stoel. je vrouw heeft bv een andere stoel stand dan jezelf.
Dit is in ieder geval een bekende oplossing bij onze garage. Bij mij ook uitgevoerd en nooit meer problemen gehad.
Wel even de accu losgooien voor het solderen.
succes.
heb hem even op de computer aangesloten.
fout medeling op stuur de ring die meedraait achter de unit gaf storing.
we hebben hem weer uit kunnen schakelen,afwachten wat hij doet anders kosten weer een € 400,-
hij is uit 2001 2.0 v5 55000 originele km's
prijs moet ik nog over nadenken.
groet ronald
fout medeling op stuur de ring die meedraait achter de unit gaf storing.
we hebben hem weer uit kunnen schakelen,afwachten wat hij doet anders kosten weer een € 400,-
hij is uit 2001 2.0 v5 55000 originele km's
prijs moet ik nog over nadenken.
groet ronald
wat voor een dure tramelant heb je gehad?
Hoi,
Ik heb destijds mijn Lybra gekocht met een brandend airbag lampje.
Bij de plaatselijke garage aan de computer gehangen en gaf toen aan " crash regeleenheid".
Dat zou toen betekenen dat ik een geheel nieuwe regeleenheid moest aanschaffen.
Was een dure grap geweest als ik toen niet zelf op het net ben gaan zoeken en kwam bij de volgende persoon uit http://www.airbagservice.nl/index.php , zeer vriendelijke man en op afspraak er naar toe kunnen gaan.
Heeft de regeleenheid mee naar zijn werkruimte genomen en gerepareerd.
Terug ingebouwd en aan de computer gehangen , lampje uit en dat is al een jaar geleden.
Je krijgt zelfs garantie van de firma en koste mij toen 1/4 van een nieuwe regeleenheid.
Ik heb destijds mijn Lybra gekocht met een brandend airbag lampje.
Bij de plaatselijke garage aan de computer gehangen en gaf toen aan " crash regeleenheid".
Dat zou toen betekenen dat ik een geheel nieuwe regeleenheid moest aanschaffen.
Was een dure grap geweest als ik toen niet zelf op het net ben gaan zoeken en kwam bij de volgende persoon uit http://www.airbagservice.nl/index.php , zeer vriendelijke man en op afspraak er naar toe kunnen gaan.
Heeft de regeleenheid mee naar zijn werkruimte genomen en gerepareerd.
Terug ingebouwd en aan de computer gehangen , lampje uit en dat is al een jaar geleden.
Je krijgt zelfs garantie van de firma en koste mij toen 1/4 van een nieuwe regeleenheid.
rovako Schreef:
-------------------------------------------------------
> wat voor een dure tramelant heb je gehad?
Niet schrikken hoor maar:
- distributieriem + waterpomp en spanrollen. OK, normaal onderhoud... maar na slechts 60.000km in nog geen twee jaar nu wéér aan de beurt!
- compleet subframe achter met nieuwe veren en lagers: RRRRRROEST!
- thermostaat
- achterste deel uitlaat, pijp + einddemper (nu nog een klein lek bij het spruitstuk: lekker laten zitten)
- draagarmen voor => stabilisatorstang rammelt ook maar ook hier: lekker laten zitten
- tussen-aandrijfas => borging losgeschoten: as uit het lood en spiebanen vernacheld
- lek in stuurbekrachtiging-drukleiding
- koppelingscylinder (hydraulisch) lek => bijna géén koppeling MIDDEN in Parijs: spannend!
- airco kaduuk: als bijvullen niet werkt, jawel.... lekker laten zitten! Heb nu ARKO
- geen trammelant maar wel duurrrrr: Gasinbouw (G3)
- Lybra eet dure H7 lampen als ontbijt
- kleine maar serieuze roestplekken in de carroserie (o.a. bij dakrailing): sorry Lybra... maar toch lekker laten zitten
Mijn Lybra (2.0 LX nav&tel SW uit 2000) heeft waarschijnlijk vóór mij als baasje een zwaar leven met aanhangers e.d. gehad. Maar als je een Lybra uit 2001 met SLECHTS 55.000km hebt: wow! Dat lijkt me een nieuwe regeleenheid wel waard. En kijk ook eens naar de tip van gustaaf. Dat zal voor mij i.i.g. de oplossing zijn.
-------------------------------------------------------
> wat voor een dure tramelant heb je gehad?
Niet schrikken hoor maar:
- distributieriem + waterpomp en spanrollen. OK, normaal onderhoud... maar na slechts 60.000km in nog geen twee jaar nu wéér aan de beurt!
- compleet subframe achter met nieuwe veren en lagers: RRRRRROEST!
- thermostaat
- achterste deel uitlaat, pijp + einddemper (nu nog een klein lek bij het spruitstuk: lekker laten zitten)
- draagarmen voor => stabilisatorstang rammelt ook maar ook hier: lekker laten zitten
- tussen-aandrijfas => borging losgeschoten: as uit het lood en spiebanen vernacheld
- lek in stuurbekrachtiging-drukleiding
- koppelingscylinder (hydraulisch) lek => bijna géén koppeling MIDDEN in Parijs: spannend!
- airco kaduuk: als bijvullen niet werkt, jawel.... lekker laten zitten! Heb nu ARKO
- geen trammelant maar wel duurrrrr: Gasinbouw (G3)
- Lybra eet dure H7 lampen als ontbijt
- kleine maar serieuze roestplekken in de carroserie (o.a. bij dakrailing): sorry Lybra... maar toch lekker laten zitten
Mijn Lybra (2.0 LX nav&tel SW uit 2000) heeft waarschijnlijk vóór mij als baasje een zwaar leven met aanhangers e.d. gehad. Maar als je een Lybra uit 2001 met SLECHTS 55.000km hebt: wow! Dat lijkt me een nieuwe regeleenheid wel waard. En kijk ook eens naar de tip van gustaaf. Dat zal voor mij i.i.g. de oplossing zijn.
ik heb nog een regeleenheid liggen met de foutmelding.
dus als iemand hem wil hebben.
laat maar weten
tja die km stand is ook het probleem anders had ik hem al lang een schop onder zijn kont gegeven.
ik kocht hem trouwens 3 jaar geleden van een relatie (lancia dealer)met 9000 km op de teller.
toen was echt nog nieuw.
soms heb je mazzel.
dus als iemand hem wil hebben.
laat maar weten
tja die km stand is ook het probleem anders had ik hem al lang een schop onder zijn kont gegeven.
ik kocht hem trouwens 3 jaar geleden van een relatie (lancia dealer)met 9000 km op de teller.
toen was echt nog nieuw.
soms heb je mazzel.