opvulplaatjes ventielgat michelin xas

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Hein Reedijk

opvulplaatjes ventielgat michelin xas

Unread post by Hein Reedijk »

Zojuist voorwielen laten uitlijnen bij profile tyrecenter. Aardige man die de wielen stelde. Volgens hem moest er in het ventielgat van de velgen een 'opvulplaatje' omdat anders de binnenband in het ventielgat gedrukt wordt. Hij kon dergelijke plaatjes niet voor mij bestellen want ze gaan per honderd stuks. Heeft iemand hier ooit van gehoord?
Huib
Site Admin

Re: opvulplaatjes ventielgat michelin xas

Unread post by Huib »

Meteen maar even m'n bandenboer gebeld waar ik al 37 jaar trouw naar toe ga.

Die opvulplaatjes worden gebruikt bij landbouwbanden indien nodig. Dat is als er in de velg een gat zit voor een groot ventiel en je monteert een biba met een kleiner ventiel.

Als je ventiel goed in het gat past is een opvulplaatje niet nodig. Normaal is dat bij personenauto's het geval. Mocht je een velg hebben met door (roest of andere) schade groter geworden gat dan kun je beter de velg weggooien.

Aldus m'n bandenboer.
Hein Reedijk

Re: opvulplaatjes ventielgat michelin xas

Unread post by Hein Reedijk »

Mmm. De ventielgaten van mijn flavia zijn zeker niet gecorrodeerd. De velgen zijn wel van het allereerste type, met drie losse 'veren' waar het deksel overheen geklemd wordt (zouden deze velgen grotere ventielgaten hebben?). De binnenbanden zijn ook van Michelin, en ik rijdt er alweer 2 jaar mee rond. Ik laat het maar lekker zo.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”