Voor wie het nog niet weet: op 19 en 20 juni is er Spa Italia op het cicuit van Francorchamps.
Een jaarlijks evenement met Italiaanse bolides. Als je behoefte hebt kun je zelf op het circuit rijden en je hebt overal toegang tot.
Persoonlijk vind ik het een stuk relaxter dan dat gestresste gedoe rond Italia à Zandvoort. Ik kom er al een paar jaar.
Je kunt er voor kiezen je auto op het circuit neer te zetten bij je eigen merk en eventueel rondrijden voor € 50.
Zet je de auto buiten het circuit op het parkeerterrein, dan is de entree € 10 voor het hele weekend.
Overigens vorig jaar op Spa niet één Kappa gezien!
http://www.spaitalia.be/index.html
Spa Italia Francorchamps
Re: Spa Italia Francorchamps
Misschien omdat de Belgische Lancia club geen website heeft ?Overigens vorig jaar op Spa niet één Kappa gezien!
Laten zij recente Lancia's toe ? Of enkel tot een bepaald jaartal / model ?
Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Hoi Koen,
De toelating tot Spa Italia loopt niet via de merkenclubs. Je kunt jezelf op eigen gelegenheid inschrijven. Jaartal en type staan vrij. In de praktijk zijn wel veel deelnemers lid van een club. Zo zijn er altijd veel Belgische en Franse Delta's van de Lanciaclubs.
Je auto kan dan op een gedeelte van de paddock worden geparkeerd waar de merken bij elkaar staan.
Stasiu
De toelating tot Spa Italia loopt niet via de merkenclubs. Je kunt jezelf op eigen gelegenheid inschrijven. Jaartal en type staan vrij. In de praktijk zijn wel veel deelnemers lid van een club. Zo zijn er altijd veel Belgische en Franse Delta's van de Lanciaclubs.
Je auto kan dan op een gedeelte van de paddock worden geparkeerd waar de merken bij elkaar staan.
Stasiu
Ja, dat weet ikJe kunt jezelf op eigen gelegenheid inschrijven. Jaartal en type staan vrij.
Maar mijn opmerking (als reactie dat er geen enkele Kappa te zien was) moet je lezen als een vraag (?) naar de Belgische Lancia club die coördinerend / promotend zou kunnen optreden naar alle Belgische Lancia eigenaren van ooit geproduceerde Lancia's.
Om zo het volledige palet ten toon te stellen voor de bezoekers aan dit event in België.
Ze zou het kunnen beschouwen als een "treffen" in hun jaarkalender (misschien doet ze dit wel ?).
Maar wil de Belgische Lancia club wel voertuigen toelaten die geen 25 jaar oud zijn ?
Wil ze wel voertuigen toelaten na de FFF periode ? (of Beta / of Gamma / of Delta 1)
Die vraag zou ik kunnen stellen via het e-mail adres van de voorzitter (?).
Ga ik dus niet doen.
Zo'n vraag kan immers heel eenvoudig beantwoord worden indien er een (minimale) website zou zijn.
Vergelijk maar eens (of lees) de website van de Lancia Club Nederland : open en duidelijk.
Met ook nog eens een onderverdeling in enkele 'registers'.
Misschien moet je dus nog zo'n 10 jaar wachten eer er enkele Kappa's aanwezig zullen zijn van een belgische Lancia club....
Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Beste Koen,
Kennelijk zit je ergens mee.
Dus waarom richt je je pijlen niet op de Belgische Lanciaclub en doe je gewoon zelf waar je zin in hebt?
Succes!
Kennelijk zit je ergens mee.
Dus waarom richt je je pijlen niet op de Belgische Lanciaclub en doe je gewoon zelf waar je zin in hebt?
Succes!
Ik zit er niet mee dat de Belgische Lancia club zo onzichtbaar is.
Ze doen maar hun eigen ding en dat wat ze zelf graag willen doen.
Het is hùn club uiteindelijk.
Indien ik echt bij een Lancia club zou willen, kan ik me altijd aansluiten bij de Nederlandse club.
Die is tenminste niet onzichtbaar...
Mijn punt is : indien je echt een Kappa en andere 'nieuwere' Lancia's wil zien op Spa Italia, moet je niet veel rekenen op een Belgische club die zijn leden daarvoor warm maakt.
Je zal inderdaad individueel moeten inschrijven.
Dat is toch in schril contrast met de Nederlandse club ?
Zij maken op hun site actieve werving voor deelname aan o.a. Italia à Zandvoort, Auto Italia Houten, Oldtimerfestival in september in Zandvoort, enz.
Of ze veel succes hebben, weet ik niet. Maar ze doen moeite om ook Lancia's op die activiteiten te krijgen.
[size=small]Dit begint meer thuis te horen in "Algemene discussie over Lancia" of "Lancia in België" dan op het Kappa gedeelte.[/size]
Koen
Ze doen maar hun eigen ding en dat wat ze zelf graag willen doen.
Het is hùn club uiteindelijk.
Indien ik echt bij een Lancia club zou willen, kan ik me altijd aansluiten bij de Nederlandse club.
Die is tenminste niet onzichtbaar...
Mijn punt is : indien je echt een Kappa en andere 'nieuwere' Lancia's wil zien op Spa Italia, moet je niet veel rekenen op een Belgische club die zijn leden daarvoor warm maakt.
Je zal inderdaad individueel moeten inschrijven.
Dat is toch in schril contrast met de Nederlandse club ?
Zij maken op hun site actieve werving voor deelname aan o.a. Italia à Zandvoort, Auto Italia Houten, Oldtimerfestival in september in Zandvoort, enz.
Of ze veel succes hebben, weet ik niet. Maar ze doen moeite om ook Lancia's op die activiteiten te krijgen.
[size=small]Dit begint meer thuis te horen in "Algemene discussie over Lancia" of "Lancia in België" dan op het Kappa gedeelte.[/size]
Koen
Koen
Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y 1.2 LS 8v '01