Helaas, geen nav update

Discussie en vraagbaak over Thesis
Devers

Helaas, geen nav update

Unread post by Devers »

Fiat heeft een nieuwe site waar voor ozriginele OEM navigatiesystemen kaarten worden aangeboden: www.fiatgroup.navigation.com
Helaas, ook hier geen (Navteq) 2010 Benelux kaart. Vreemd genoeg wordt de oude 2009 kaart op een USB stick aangeboden.
Moet wel een foutje zijn.
karel

Re: Helaas, geen nav update

Unread post by karel »

Ik heb net een update gedaan naar 2009/2010. Is echt geen probleem.

Zoals op de Duitse site op veel plaatsen beschreven wordt, werken de Opel NCDx databases prima samen met onze Thesis. Zoals bekend: tik Opel CD's (siemens systeem (CD70 - niet VDO en niet DVD)) op de kop. Kopieer uw oude schijf naar een plekje op uw PC. Delete de DB directory op de kopie van uw overjarige schijf, vervang die door de nieuwe DB directory van de opel-schijf. Vergeet niet de nieuwe CD een volume label te geven (bijvoorbeeld CD_4625); het juiste label is het label van uw oorsponkelijke werkende schijf met de oude data en is ook te vinden in de CDROM.TOC file - openen met windows kladblok. En branden maar.

Ik kan wel toevoegen dat het vinden van goede kwaliteit CD-R en een goede brander wel even puzzelen was. Ik kwam uiteindelijk uit op Philips Lightscribe CD-R (10 euro voor 10) en LaCie brander - 109 euro bij media markt. De lezer in de auto is nogal gevoelig voor slechte kopieen. De instellingen had ik ook niet meteen goed: niet vergeten file system level2, eenmalige kopie (afgesloten; niet geschikt voor later toevogen van files) en op hoge kwaliteit branden (langzamer). Niet alle brander software laat je toe deze instellingen zelf te kiezen; Roxio - een veel gebruikt pakket en gratis bijgeleverd bij de La Cie brander, doet dat wel.

even werk, maar dan heb je ook wat
Devers

Re: Helaas, geen nav update

Unread post by Devers »

Bedankt, heb inmiddels de complete Opel Benelux 2010 CD Rom (CD70 systeem) gevonden: even downloaden en knippen en plakken maar!
Je vindt de download (ongeveer 323 Mb) hier: http://thepiratebay.org/torrent/4991617 ... 10_benelux
En nu geen moraalridders over illegale downloads graag! Moet Navteq maar gewoon voor fatsoenlijke updates zorgen, hoeven wij niet te fröbelen met kopietjes.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”