voet buitenspiegels

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rainmaker

voet buitenspiegels

Unread post by Rainmaker »

In het verlengde van de discussie over roest:

Bij mijn Thesis zijn de voetstukken van de buitenspiegels (waar de spiegels aan de auto zitten) niet meer om aan te zien.

Er is vocht onder de zwarte coating gekomen en die heeft nu losgelaten. Met als gevolg dat aan de linkerzijde de gehele coating al is verdwenen en aan de rechterzijde is ie goed op weg, Blijft over een metalen plaat (erg lelijk).

Mijn Thesis stam uit 2005. Het lijk mij niet normaal dat na 5 jaar hele onderdelen aan de buitenzijde het zo begeven. En het lijkt ook geen toeval te zijn aangezien het bij beide spiegels gebeurt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Groet,

Auke
eric

Re: voet buitenspiegels

Unread post by eric »

Bitte um Hilfe

Bei meinem letzten Werkstattbesuch habe ich die "Roststellen" an den Seitenspiegeln reklamiert.
Schon nach dem ersten Winter 2004/05 hatte ich "Nachbesserungen"
Die Farbe blättert jetzt großflächig ab.
Da es die Spritzgußteile nicht einzeln gibt, müßte ich einen kompletten neuen Spiegel (Kosten ca. 900 € je Spiegel)
nehmen.
Hat jemand einen kostengünstigen Vorschlag ?
Wollte eigentlich nicht mehr soviel in die "alte Diva " investieren, aber die häßlichen weißen Flecken an den Spiegeln nerven.

Günter

Thesis Executive 2,4 JTD 10 V
Bj. 2004
Beitrag antworten Beitrag zitieren Beitrag melden
Dateianhänge:
öffnen | Download - IMG_1915.JPG (49.2 KB)
öffnen | Download - IMG_1896.JPG (54.9 KB)

Hallo Auke,

In duitsland zijn meerdere auto's die het zelfde probleem hebben.:X
Mijn Thesis is van 2002 en heb er gelukkig geen probleem mee.
Kijk eens op het Duitse forum!

GR Eric
gergely

Unread post by gergely »

Ik heb er ook last van.... Is zo'n spiegel eenvoudig te demonteren zodat deze overgespoten kan worden?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
eric

Unread post by eric »

Hallo,
Klus van 1,5 a 2 uur voor beide spiegels . Deur bekleding eraf ,sierlijst binnendeur eraf + driehoekje in hoek vd binnendeur,stekkertje losmaken 3 boutjes los maken en spiegel is eraf.
Heb beschrijving vd uitbouw,kan ik via mail naar je toezenden.
Gr
Eric
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Schijnt toch wel moeilijk te zijn voor de Italiaanse heren de Alfa 164 had hier ook al problemen mee,
Is inderdaad goed op te lossen maar wel even wat werk.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Tiepolo20V

Unread post by Tiepolo20V »

Ook mijn Dedra had hier al last van en al mijn 3 Thesissen............. Ik verbaas me er ook over dat ze daar in Italië niet in staat zijn om dit eens definitief op te lossen. Maar Chryslers hebben er geen last van dus er is hoop voor de toekomst;-)

Ciao,
René

VIVA-LANCIA!
Thesis 2.4jtd 20V 185pk Elegante / Grigio Rossini / Poltrona Cognac / 18" Centenario velgen
mvmersbergen

Unread post by mvmersbergen »

Mijn Thesis is volgens EPER van 9-2002. Ik heb geen roest op de voet van de buitenspiegels, ook niet aan de motorkap en ook niet bij de kentekenplaat op de achterklep

Groeten,

Marcel
Rainmaker

Unread post by Rainmaker »

Wederom alle lof voor Auto Halan.

MIjn Thesis moest weer voor een beurt naar de garage. Daarnaast waren de aandrijfassen rijp voor vervanging (trillen van de auto bij gas geven).

De voeten van de buitenspiegels wilde ik ook laten spuiten. Omdat ik nogal vreesde voor de kosten van de beurt en het vervangen van de aandrijfassen heb ik aan de dealer aangegeven dat ik de spiegelvoeten pas wilde laten herstellen als ik zicht had op de kosten van de overige werkzaamheden.

Auto Halan heeft de auto opgehaald bij mijn kantoor in Utrecht. Een vervangende auto achtergelaten. Al met al duurde de hele beurt/reparatie twee weken omdat de aandrijfassen niet voorradig waren en de levering wat traag was.

Vanochtend heb ik mijn Thesis weer opgehaald (ze wilden ook langskomen om de auto's te ruilen maar dat kon alleen op dinsdag).
De spiegelvoeten zijn weer als nieuw, hoewel ik geen opdracht had gegeven om ze te behandelen.

Ze hebben de spiegelvoeten gratis hersteld. En voor de vervangende auto hebben ze 1 dag huur van € 25,- gerekend.

Service bestaat nog!

Auke
de Wit

Unread post by de Wit »

:)-D
Dat is een betere service als die van de garage waar ik onze Lybra een nieuwe distributieset heb laten plaatsen ...
Moest zelf maar zien hoe ik thuiskwam (35 km verderop) omdat ze en geen leenauto hadden en de telefoon na half zes niet meer opnamen. Daar kom ik dus ook niet weer >:D<

Overigens een garage hier in het noorden, niet Auto Halan, daar hoor ik erg goede verhalen over maar is iets te ver voor me B)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Olof

Unread post by Olof »

Dag Eric,

Mijn Lancia Thesis heeft ook lelijke spiegelvoeten. Zou graag van jouw de demontage handleiding van je ontvangen, zodat ze naar de spuiterij kunnen.

Groet Olof
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”