Raammechanisme demonteren

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jasper

Raammechanisme demonteren

Unread post by Jasper »

Goedenavond,

Onlangs het raammechanisme van het portier van mijn coupeeke kapot gedraaid. Vandaag geprobeerd dit mechanisme uit de deur te demonteren maar dit was moeilijke dan ik dacht. Want hoe in hemelsnaam krijg je het raam uit het U-profiel van het mechanisme zonder dat je hiermee het raam aan diggelen helpt. Heeft iemand hier ervaring mee????
Heb inmiddels al een ander raammechanisme op de kop weten te tikken via e-bay dus das al geregeld. alleen hoe ik krijg het het beste gemonteerd?

Hoor graag jullie ideeen.

Gr. Jasper
Bart Verbeek

Re: Raammechanisme demonteren

Unread post by Bart Verbeek »

Het U-profieltje waarin de ruit zit, moet blijven zitten. Onder die U zit een C-profiel waarin een wieltje loopt.
Dit wieltje hangt aan de raammechaniek.
maak de raammechaniek los - en gemakkelijkshalve ook de raamstijl tussen het driehoekraampje en de deurruit.
Door de raam open (of dicht - dat ben ik effe kwijt, tis alweer even geleden dat het is gebeurd) te draaien kan je het glas (met U en C profiel) er uit halen en daarna de raammechaniek er uit tillen. MAAR als de raammechaniek is overleden kan dit wel wat moeilijkheden scheppen.
Misschien het asje waarop de zwengel zit afslijpen/zagen zodat je met de mechaniek wat meer kan spelen; maar het moet zo lukken!

De spuitbus met kruipolie heeft ook geen soelaas geboden in het 'tijdelijk' gangbaar maken van de mechaniek?

succes!

Bart
Jasper

Re: Raammechanisme demonteren

Unread post by Jasper »

Bedankt voor je tips maar het is gelukt maar wat een gepiel inderdaad zeg.
Heb uiteindelijk de deur ook maar los gehaald om wat meer bewegingsruimte te krijgen. En nee smeren hielp niet meer want die gelijdestang naar dat gedeelte met die rolletjes loopt was afgebroken (italiaanse metaal moeheid waarschijnlijk)
En nu van de week de "nieuwe" mechanisme erin en dan kunnen we hopelijk weer met het arm uit het raam hangen.

Ciao,
Jasper
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”