Kappa aan z'n einde gekomen

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
fenpie

Kappa aan z'n einde gekomen

Unread post by fenpie »

Gisteren heb ik een flink ongeluk gehad met mijn Kappa SW uit 2001, waarschijnlijk total loss.
Jaren heb ik gedroomd van deze auto, eindelijk had ik 'm. Weinig kilometers, alle opties zoals cruise control, afneembare trekhaak enzovoorts en binnen 10 seconden weg, finito. Slechts 2 jaar heb ik van deze mooie fijne wagen kunnen genieten. Hij was helemaal tip top, nieuwe distributie, nieuwe koppeling,nieuwe accu. Alles was goed aan deze auto.
Nu dus niet meer.
zie ook www.112nijkerk.nl

Maar 1 ding, de hoogwaardige kwaliteit en prima kreukelzones en airbags hebben er toe geleid dat ik nu nog op de bank dit bericht zit te typen. Lang leve Kappa!

Pieter, Jubbega
Attachments
k stuk.jpg
k stuk.jpg (92.18 KiB) Viewed 909 times
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
de Wit

Re: Kappa aan z'n einde gekomen

Unread post by de Wit »

Helaas vooe de Kappa maar de BMW heeft ook een beste klap achter de rug . Met jou gaat het goed?
Heb zelf in 2008 met een Kia in de zijkant van een Volvo gezeten en wordt er nog dagelijks mee geconfronteerd dankzij een kapotte knie :( omdat ik tijdens de impact mijn voet op de rem had ...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
fenpie

Unread post by fenpie »

Ja gaat gelukkig met mij goed. Geschaafde knieen, overal spierpijn, vooral de ribspieren maar verder geen letsel. Het is een wonder, gezien de crash.
Dank voor je reactie
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Pfoeh, daar bewijst de K zijn kwaliteit!

Misschien een rare vraag, maar gaat de K naar de sloop? En zo ja waar? Ik heb een SW die dezelfde kleur heeft en wel wat kan gebruiken.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
fenpie

Unread post by fenpie »

De Kappa staat nu bij Martin Beuk waar ik zo direct naar toe ga.
Op dit moment is het nog een verzekeringskwestie en zal hij voorlopig daar blijven staan. Als ie total loss wordt verklaard (grote kans van) dan ga ik waarschijnlijk zelf onderdelen hergebruiken als trekhaak, cruise control, LM velgen etc.
Maar de rest van de onderdelen weet ik nog niet, maar ik hou je in mijn achterhoofd.
Indien ze ter beschikking komen, laat ik het je weten

Pieter
ivo

Unread post by ivo »

Heftig Pieter, gelukkig ben je er redelijk goed vanaf gekomen! Zal nog wel even duren voordat je weer de oude bent, want zoiets heeft impact. Hopelijk rij je over niet al te lange tijd weer in een fijne, veilige Kappa!

Sterkte,:)
Ivo
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Hallo Pieter,

Ik ben geïnteresseerd in de plaatwerkdelen die nog OK zijn; deuren, achterklep
Maar ook wielen, gasinstalatie e.d.

Ik hoor het wel.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
mirafiori

Unread post by mirafiori »

Sterkte gewenst jammer van K maar eerst aan je zelf denken beterschap..trouwens mooie velgen..
fenpie

Unread post by fenpie »

En dat is gelukt!
Gisteren met Martin helemaal naar de Haan, Belgie afgereisd om daar een Kappa SW 2.0 uit 1998 op te halen met maar 100.000 km op de teller. Moet nog wel e.e.a. aan gebeuren, maar daar was de prijs ook naar.
Binnenkort rij ik weer met mijn eigen SW op de wegen rond

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en aanbiedingen!

groet
Pieter
inc10521

Unread post by inc10521 »

Hoi Pieter,

Mooi om te horen dat je er goed van af bent gekomen :-) (dankzij de kwaliteiten van de kappa?)
Nog mooier om te horen dat je weer een nieuwe kappa hebt :)

Veel kappa plezier gewenst!

Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”