laten chippen maar welke chip moet je nu nemen
laten chippen maar welke chip moet je nu nemen
hoi zit te denken om mijn lybra 1.9jtd 110pk te laten chippen naar 140 pk maar er is zoveel prijsverschil bijvoorbeeld squadra tuning vraagt 500 euro en tunex automotive vraagt 225 euro beide komen op 140 pk maar waar zit het verschil nou . wil deze discussie openen en kijken wat andere hier van vinden met eventueel ervaringen
Re: laten chippen maar welke chip moet je nu nemen
Beste legend,
Ik heb 2 jaar geleden mijn lybra 2.4 jtd laten tunen van 136 naar 163pk en 306nm naar 365nm, hiervoor reed ik enige tijd bij wijze van proef met een zgn tuningbox (die ik overigens op het forum aangeboden heb voor 75 euro).Ik heb bewust gekozen voor squadra ondanks de hogere prijs.Deze prijs is overigens wel gerechtvaardigd.Stefan heeft zijn tuning dusdanig geoptimaliseerd dat ik ervan overtuigd ben dat je de best mogelijke prestaties krijgt.Voor het tunen controleert hij aan de hand van een aangesloten laptop op je obd enkele parameters.dit doet hij al rijdend (je rijd dan zelf)Ik zal je enkele wijzigingen noemen ten opzichte van de periode dat mijn motor nog niet getuned was.
Verhoging stationaire loop waardoor de motor mooier loopt.
de welbekende dip rond de 2600 toeren bij de 2.4 jtd is geheel verdwenen.
Bij koude motor laat de motor het niet toe dat je vol vermogen kunt vragen, een ingebouwde veiligheid die je motor spaart.
Zuiniger ,sterker.
Het is werkelijk een genot om mee te rijden,niet zozeer om harder te kunnen rijden of sneller te kunnen acceleren,maar hij haalt het optimale uit je motor.
Ik kan je maar 1 advies geven, wil je je lybra laten tunen laat dit dan door squadra doen!!!!
Succes, en laat weten wat je doet en wat je bevindingen zijn.
Groet chris
Ik heb 2 jaar geleden mijn lybra 2.4 jtd laten tunen van 136 naar 163pk en 306nm naar 365nm, hiervoor reed ik enige tijd bij wijze van proef met een zgn tuningbox (die ik overigens op het forum aangeboden heb voor 75 euro).Ik heb bewust gekozen voor squadra ondanks de hogere prijs.Deze prijs is overigens wel gerechtvaardigd.Stefan heeft zijn tuning dusdanig geoptimaliseerd dat ik ervan overtuigd ben dat je de best mogelijke prestaties krijgt.Voor het tunen controleert hij aan de hand van een aangesloten laptop op je obd enkele parameters.dit doet hij al rijdend (je rijd dan zelf)Ik zal je enkele wijzigingen noemen ten opzichte van de periode dat mijn motor nog niet getuned was.
Verhoging stationaire loop waardoor de motor mooier loopt.
de welbekende dip rond de 2600 toeren bij de 2.4 jtd is geheel verdwenen.
Bij koude motor laat de motor het niet toe dat je vol vermogen kunt vragen, een ingebouwde veiligheid die je motor spaart.
Zuiniger ,sterker.
Het is werkelijk een genot om mee te rijden,niet zozeer om harder te kunnen rijden of sneller te kunnen acceleren,maar hij haalt het optimale uit je motor.
Ik kan je maar 1 advies geven, wil je je lybra laten tunen laat dit dan door squadra doen!!!!
Succes, en laat weten wat je doet en wat je bevindingen zijn.
Groet chris
ok bedankt als ik het ga doen hoor je het van me. laat nu de auto keuren grote beurt nieuwe distributie en 2 maal nieuw raam mechanisme dus moet eerst weer even sparen
hoi ga zaterdag naar squadra ben benieuwt hoe de auto dan rijd als hij klaar is
Hoi Legend,
Voor welke chip ga je: De medio-chip of de squadrachip voor vol vermogen ??
Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn...
Ciao
Arnold (2.4 JTD SW Intensa)
Voor welke chip ga je: De medio-chip of de squadrachip voor vol vermogen ??
Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn...
Ciao
Arnold (2.4 JTD SW Intensa)
ik ga voor de squadrachip anders is de teleurstelling groot denk ik
nou ben net terug wat rijd dat super zeg ongelofelijk wat een power ben van 110 pk naar 150 pk gegaan. als je nu 80 in zijn 5 rijd dan gaat hij echt heel rap vooruit zelfs als ik 180 rijd geef dan volgas voel je nog een lichte duw en hij reageert nu feller op het gaspedaal stationaire toerental is ook om hoog gegaan auto pakt nu van uit stil stand veel lekkerder op dus mensen kan het iedereen aanbevelen en als je rustig rijd is het verbruik ook lager wat wil je nog meer
wat ben je nu kwijt voor dat.?
kijk eens wat vaker naar je interieur.