Vlak na aankoop bij 92.000 km heb ik al eens een poging gedaan om de distributieriem te vervangen.
Helaas moest er lang gezocht worden in het systeem omdat de kappa 2.0 turbo 16v er niet in stond.
Tijdens het sleutelen kwam er een dubbele riem in het zicht en niet de enkele die ik had meegekregen.
Iemand een idee wat ik echt nodig heb of waar ik moet zoeken?. Bij de delta integrale 2.0.16v staat in ieder geval een dubbele riem afgebeeld. Het wordt nu echt tijd bij 120.000 om weer te gaan sleutelen. Welke riemen kan ik het beste nog meer meteen vervangen?? :S
Distributie
Distributie
Lancia Kappa 2.0 turbo 16v
Alfa sei
Alfa 15sei
Alfa sei
Alfa 15sei
Re: Distributie
Bij de 2.0-16V turbo heb je een distributieriem, en een riem voor de balansassen. Vrijwel gelijk aan de motor in de Integrale 16V of de Coupe Fiat 16V turbo.
Hele klus!
Hele klus!
-
Re: Distributie
Kijk gewoon bij de Thema Turbo 16V; dat is hetzelfde blok. Ik adviseer je om niet verder te rijden. Distributieriemen moet je niet te laat vervangen.
Bij dit Lampredi blok kan de boel erg vastzitten. Er zitten veel inbusbouten in die snel doldraaien. Ik moest bij de helft een bout oplassen om het alsnog los te krijgen. Vervang ook meteen de waterpomp en alle lagers van de aandrukrollen en natuurlijk de looprol van de distributie.
Bij dit Lampredi blok kan de boel erg vastzitten. Er zitten veel inbusbouten in die snel doldraaien. Ik moest bij de helft een bout oplassen om het alsnog los te krijgen. Vervang ook meteen de waterpomp en alle lagers van de aandrukrollen en natuurlijk de looprol van de distributie.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl