Hoi,
Kan iemand mij vertellen waar ik de stroboscoop op moet richten bij het afstellen
van de ontsteking (graden aflezen)? Ik weet dat het normaal op de krukaspoulie
moet, maar hoe kom ik daar bij?
Bedankt!
Gr Maarten
Ontsteking afstellen
Re: Ontsteking afstellen
Bij de Fulvia staan de streepjes op het vliegwiel. Er is een kijkgat juis voor de steun van de koppelingskabel.
Er staan twee merktekens op het vliegwiel en een streepje op het vliegwielhuis. Ik vergeet steeds welke merktekens op het vliegwiel staan maar de eerste is voor de ontsteking. De tweede voor BDP. Van voren gezien draait de motor met de klok mee.
Zie DT Fulv. 01/0020
DT wil zeggen Data Tecnici ofwel het boek met alle technische gegevens. Staat op de CD's
Er staan twee merktekens op het vliegwiel en een streepje op het vliegwielhuis. Ik vergeet steeds welke merktekens op het vliegwiel staan maar de eerste is voor de ontsteking. De tweede voor BDP. Van voren gezien draait de motor met de klok mee.
Zie DT Fulv. 01/0020
DT wil zeggen Data Tecnici ofwel het boek met alle technische gegevens. Staat op de CD's
Ik stel de ontsteking het liefst met een lampje af ,dus staties.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Dank u wel heren! K ga 'm eerst even statisch afstellen (en puntje afstellen) en daarna dynamisch. Bij zo'n 800 toeren toch?
Gr Maarten
Gr Maarten
Ja statisch op 8 graden ongeveer 800 tpm ook 8 graden,dit zal als de vervroeging goed werkt ook 8 graden zijn
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)