Lybra te koop

Discussie en vraagbaak over Lybra
chrisd

Lybra te koop

Unread post by chrisd »

Hallo Lybra fans,

Bij deze bied ik mijn Lancia Lybra 2.4 jtd sw. te koop aan.Er staat al een advertentie op speurders, dus zij die een kijkje willen nemen.Gaat u gang.
Over de prijs valt , in alle redelijkheid, te praten.Let wel, ik moet er niet vanaf, maar na 4 jaar word het gewoon eens tijd voor wat anders.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 10889.html

ik hoor het wel.

Groet Chris Doorman
Bas

Re: Lybra te koop

Unread post by Bas »

Welke is het dan?
Wellicht een linkje plaatsen.
chrisd

Unread post by chrisd »

Halllo Bas,

Als het goed is ken je de auto,althans je hebt hem een keer gezien toen je bij mij 4 stalen velgen kwam halen voor je lybra.Ik ga ervanuit dat je daar nu veel plezier aan beleeft.
Maar bedankt voor de tip.Er staat op speurders overigens maar 1 lybra sw 2.4 jtd.

Groet Chris
de Wit

Unread post by de Wit »

Klopt, had het al even bekeken. 3 ton op de klok dacht ik, recentelijk bij Squadra Tuning geweest toch?
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
legend

Unread post by legend »

en hoeveel pk heeft hij nu
chrisd

Unread post by chrisd »

Goedendag Heren De Wit en Legend,

Allereerst De Wit, Zoals in de advertentie staat ben ik medio 2008,om precies te zijn Mei 2008 bij Squadra geweest zo,n slordige anderhalf jaar geleden...dus die drie ton....Om precies te zijn heeft de motor nu 255000 gereden.In de advertentie staat 260000,dit omdat er dagelijks mee gereden word.

Legend, de motor heeft nu 163pk en 365nm tegen 136pk en 304nm standaard.Ik heb de wagen niet laten tunen om te racen.De stationair loop is mooier,deze word aangepast.De dip bij 2600 toeren is eruit en de auto is zuiniger.Kortom het biedt je nog meer plezier aan je lancia.
Ik zal overigens niet ontkennen dat het natuurlijk leuk is dat een a4 of a6 rijder met een 2.5 tdi erg veel moeite heeft om bij te blijven.
Ik kan het een ieder dus aanraden een bezoek te brengen bij Squadra Tuning.
legend

Unread post by legend »

ja misschien van de zomer
de Wit

Unread post by de Wit »

Dat is aardig wat " winst" , zeker als je er zuiniger mee uit bent.
" Helaas " rijdt ik op benzine, diesel kan niet echt uit voor ons en als ik deze Lybra zou overnemen ga ik er een ton in kilometers op achteruit.

Succes evenwel ermee, je raakt hem vast wel kwijt ;-) !
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Bas

Unread post by Bas »

Hallo Chris,

Maar natuurlijk, had ik eigenlijk direct moeten weten.. Heb gelijk weer gekeken en herkende de lybra meteen, mede ook door het donkerblauw interieur.
De stalen velgen, nu voorzien van winterbanden, zijn al een tijdje gemonteerd naar volle tevredenheid, al moet er één wiel nog even opnieuw gebalanceerd worden.
Mijn lancia heeft trouwens nogal wat trammelant gehad, zie ook de vorige berichten over de thermostaat en recentelijk het 'V van Verrot...' bericht. Bleek de stuurbekrachtigingspomp te zijn die te weinig olie had. Bijvullen bracht de oplossing... tijdelijk. Inmiddels blijkt dat er toch ergens een lek zit maar waar is nog niet bekend. Wordt vervolgd in het betreffende topic.
Meest bizarre is dat ik direct na het ophalen van de velgen bij jou op nog geen 500 meter afstand ben gestrand: koppelingscylinder en bijbehorende slang lek! Met vernuftig geknutsel van de ANWB (ja, weer...) en samengeknepen achterwerk nog NET garage Heins in Wateringen bereikt.

Aan eenieder: ik kan beamen dat de lybra van chrisd er keurig uit ziet, winterbanden zijn nog tiptop.
chrisd

Unread post by chrisd »

hallo bas,

Leuk dat je zo enthousiast reageert!! Behoorlijk vervelend overigens dat je na 500 meter gestrand bent, had maar gebeld wellicht hadden we iets voor je kunnen betekenen,we verkopen tenslotte Automaterialen.
Ik kom je naam vaak op het forum tegen en zo las ik ook het bericht van je stuurbekrachtiging.Ik moest toen denken aan de eerste reparatie die mijn Lybra heeft gehad toen ik hem net twee weken had.Onderweg naar de wintersport is mijn stuurbekrachtings leiding gescheurd.
Deze is toen door een Duitse garage vernieuwd, maar dit grapje heeft toch een halve vakantie geduurd.gelukkig heb ik een uitgebreid anwb lidmaatschap dus een leenauto was voorhanden.
Wellicht een tip voor je, laat de leidingen nakijken vanaf het stuurhuis naar de pomp.
En dan nog even dit, bedankt voor je positieve reactie op mijn Lancia!!!

Wellicht tot later.
Groet
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”