Ontgrendeling achterklep

Discussie en vraagbaak over Lybra
Max Laadvermogen

Ontgrendeling achterklep

Unread post by Max Laadvermogen »

Hallo allemaal,

Sinds vandaag werkt de ontgrendeling van de achterklep van onze SW uit 2000 niet meer. Zowel na een druk op de knop op de afstandbediening of de knop op de middenconsole volgt wel de vertrouwde tik, maar die klinkt doffer dan normaal. De klep blijft daarna op slot. Het is gebeurd nadat ik de klep eens extra heb aangeduwd nadat ik hem had dichtgegooid omdat ik dacht dat hij niet goed in het slot viel.

Ook met het slot in de achterklep kan ik de bagageruimte niet open krijgen.

Wie oh wie heeft de gouden tip?

Ik zal toch niet de eerste zijn?

Groetjes,

Max
DieselTDi

Re: Ontgrendeling achterklep

Unread post by DieselTDi »

Heb je al geprobeerd, om de klep eerst goed "dicht" te drukken, dan slot te draaien, en dan open te trekken?
in de garage werkte dat 80 van de 100x......... Waarschijnlijk heb je de laatste keer iets afgebroken (beschermkapje oid, dat er nu voor zorgt dat hij niet open wil klikken.

Suc6
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Asurantix

Unread post by Asurantix »

Misschien heb je hier iets aan ??

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-262027

Met vriendelijke groet,
Asurantix
Max Laadvermogen

Aah... Dat zijn al interessante tips. Ik ga mij er morgen eens even over buigen; ik laat weten als het lukt. Als er intussen nog mensen zijn met andere tips, dan hou ik me warm aanbevolen...

Bedankt alvast!

Groetjes,

Max
jdejager

Unread post by jdejager »

Bij die van mij is het pennetje wat het slot opendrukt eens afgebroken geweest. Dan hoor je ook nog de klik maar doet ie het niet meer. De slotunit is los te bestellen bij bijv. Tuijnder.
Max Laadvermogen

Hoe het afliep...

De mevrouw is de dag nadat de achterklep niet meer wilde openen met haar liefste glimlach op pad gegaan naar de dealer. Die hebben het kapje van het slot dat aan de achterklep zit losgehaald. Dat schijn je een beetje te moeten forceren omdat er wel een deeltje is afgebroken. Daarna is het slot weer op zijn plek gezet en is de boel gesmeerd.

Nu doet -ie het weer goed. Als het nog eens gebeurt, moet er een nieuw slot in, zeggen ze.

Zijn overigens helemaal geen kosten voor berekend. Punten dus voor Auto Halan.

Groetjes,

Max.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”