remklauwen achterzijde

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jan Willem

remklauwen achterzijde

Unread post by Jan Willem »

Vandaag wilde ik even de remblokken voor (èn achter) vernieuwen. Aan de voorzijde was dat zo gepiept (alleen bleek de rechter veer gebroken). Maar aan de achterkant was dat een heel ander verhaal. De zuigers wlden niet naar binnen. Die bleek je naar binnen te moeten draaien, en dat gaat eigenlijk alleen als er geen remolie in zit.
Wat erger was, is dat de stoefhoesjes kapot zijn. De rechter is gewoon gescheurd en de linker gaat binnenkort. De zuigers zijn (nog) niet aangetast.
Zijn die stofhoesjes los te koop?
Als ik dan toch bezig ben, zoek ik ook nog een handremkabel, want die is ook niet fris meer.

Maakt het trouwens uit voor welke versie ik de onderdelen zoek? Ik heb een SW 3.0 uit 1996.
gta

Re: remklauwen achterzijde

Unread post by gta »

Jan Willem,

Voor zover ik weet zijn de remmen aan de achtezijde voor alle typen gelijk. Stofhoesjes zouden gewoon te verkrijgen moeten zijn. Handremkabel gewoon nieuw kopen. Wel opletten bij de automaterialenzaak dat ie bij de juiste leverancier besteld. Zit behoorlijk wat prijsverschil tussen de verschillende leveranciers!
Jan Willem

Vandaag gebeld met de Lancia dealer in Zeist.
Ik heb nog steeds hartkloppingen. Volgens de man in het magazijn kost een revisie-setje (1x stofkapje zuiger, 1x afdichtingsrubber zuiger en 2x stofrubber over geleiding remklauw) € 73 exclusief BTW. Volgens Eper (uit 2003) kost een revisie-setje ongeveer € 13 inclusief BTW.

Brezan zoekt nog een goedkoper alternatief, maar anders wordt het een hele klauw bij Gerrit vandaan.....
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Jan Willem,

als ik het goed heb hebben ze hier hebben ze wel zo'n revisiesetje alleen niet voor een SW. Misschien moet je even contact opnemen met hun.
http://www.onderdelendirect.nl/

En hier verkopen ze ook alles wat met remmen te maken heeft alleen ligt de site plat:

http://www.autopartsonline.nl/

succes
Jan Willem

Helaas, de onderdelen die ik zoek staan niet op de site. Ik heb al een afspraak met Gerrit gemaakt.
Bedankt voor het meedenken!
Jan Willem

Vanmorgen 2 remklauwen bij Gerrit opgehaald en vanmiddag gemonteerd, het werkt weer naar behoren!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”