Sinds enige tijd heb ik bij het schuin belasten van de rechterschokbreker (op en afrijden drempels in bochten) een kraak in deze schokbreker.
Eerst dacht ik aan de beruchte rubbers onderin, maar het komt vanaf het bovenste deel van de ophanging.
Op de brug is deze lichte kraak ook te horen bij het draaien met de voorwielen. Klinkt als een droog rubber of iets dergelijks.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik vind het onzinnig om de hele handel te demonteren als het met wat siliconenspray opgelost zou kunnen worden.
Alvast bedankt.
Krakende schokbreker
-
Re: Krakende schokbreker
BUITEN DE BEKENDE RUBBERS ZOU IK OOK EENS KIJKEN NAAR DE STABILISATOR STANGEN, VEEL LYBRA VAN HET BJ 2001 HEBBEN HIER WEL EENS PROBLEMEN MEE. EEN NIEUW SETJE BESTELLEN VIA DE WEBSITE VAN ONZE CHINESE LYBRA KOST JE WAARSCHIJNLIJK EEN TIENTJE OF 6.
Re: Krakende schokbreker
Ook de stabilisatorstangen hebben we bekeken, is ook een andachtpunt voor de Lybra's.
Hier was echter niks mis mee, het zit echt bovenin in de buurt van de schokbreker-bevestiging.
Althans, dat is de plaats waar het naar mijn idee moet zitten.
Alleen kan je daar niet zo heel goed bij om te kijken.
Hier was echter niks mis mee, het zit echt bovenin in de buurt van de schokbreker-bevestiging.
Althans, dat is de plaats waar het naar mijn idee moet zitten.
Alleen kan je daar niet zo heel goed bij om te kijken.