stroompjes

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Henk Broekhuijsen

stroompjes

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Na 10 dagen stilgestand zonder op de Accumate aangesloten te zijn, omdat ik door de de modderwegen hier op het platteland niet wilde rijden, wilde ik vanmorgen de coupe starten, maar geen stroom, nulkommanul.
Recentelijk hen ik alle lampjes achter het dashbord vervangen, een flink werjke op zich, daarbij alles gecontroleerd, zonder iets bijzonders waar te nemen.
Ik heb geen gekke draden lopen die in het verleden misschien zijn getrokken, niets van dit alles, alles werkt ook, m.u.v. de linkerdeur verlichting, de draad hiervan is afgetaped.
Mijn accu is nieuw, toch is deze nu geheel leeggetrokken, heeft iemand hier ook ervaringen mee vanuit het verleden, is er soms iets dat dit kan veroorzaken, een zwakheid??
groet Henk

WORDT HET OOIT NOG ZOMER
Bart Verbeek

Re: stroompjes

Unread post by Bart Verbeek »

Hey Henk

Stroomverliesjes kunnen overal zitten, van relais die bekrachtigd blijft tot kofferlampje / deurlampje dat blijft branden. Dan vergeet ik nog de radio die deuntjes voor de lege garage speelt!
Een goeie garage kan op 3 seconden zeggen (met behulp van toestelletje) of de wagen al dan niet stroomverlies heeft en welke die bedraagt.

Dan is het een kwestie van de ketens langslopen en uitmeten op zoek naar verliezen, maar indien er niet geklooid is aan de bedrading zou ik zoeken in slecht gesloten deuren en zo....

succes

Bart
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Voor de huis tuin en keuken electricien

Laadt eerst je accu op dan heb je weer 12 Volt.

Pak je multimeter en kijk of hij een ampere aansluiting heeft, veel hebben alleen Mili amperes en dan ga je hem opblazen, zonde van je meter!
Maak de pluspool van je accu los en verbind een proeflampje tussen de plus accupool en en de losgemaakte draad
Gaat het lampje brandendan heb je een forse lekstroom, waarschijnlijk meer dan je multimeter aankan zelfs in de Amp stand
Brandt het lampje niet kun je je multimeter in de Amp stand aansluiten tussen de + pool en de losgemaakte draad.
Krijg je een uitlezing dan heb je een lekstroom, het amperage dat je meet kan een indicatie zijn voor wat er lekt
Watt = Volt X Ampere en Volt weet je in principe (12)
Dus een 6 Watts lampje trekt 0.5 Amp, dan kan je een idee krijgen wat er staat te lekken
Stromen van 0.5 tot 1.5 Ampere zijn meestal lampjes, meet je zo tegen de 4 ampere, verdenk dan de diodes van je wisselstroomdynamo

Verder zoeken
Laat die amperemeter zitten en trek telkens een zekering en kijk of hij nog aanwijst, als de Amperes wegvallen als je de zekering trekt weet je in welke hoek je moet zoeken.
Zoek op welke componenten er achter die zekering hangen

Dan het spelletje herhalen door elke component achter die zekering bij toerbeurt los te koppelen (wel eerst de zekering terugplaatsen)
Vallen de Amperes weg, dan heb je je boosdoener gevonden

Succes

bert
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Nog een mogelijkheid is dat het automaatje van de spanningsregelaar is blijven hangen en dat de dynamo de accu heeft kort gesloten. Meestal is die dan ook uitgebrand en ruik je het wel.

Als je accu en Bosch of Varta Zilver is kan ie inwendige sluiting hebben. Gebeurt bij een percentage van die dingen als ze nieuw zijn. Hoe het met andere technologieen zit weet ik niet.
Henk Broekhuijsen

Re: stroompjes OPGELOST

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Mannen bedankt, alle suggesties waren uitstekend, het probleem zat echter in de R. deurschakelaar, nog een heel gefrommel om het plaatje weg te krijgen met de rubbers enz., nieuw schakelaartje gemonteerd, .............all fixed Charlie..........
groet Henk
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”