V6 en LPG...een goed huwelijk?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
albertoradstake

V6 en LPG...een goed huwelijk?

Unread post by albertoradstake »

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ik rijd op dit moment een kappa sedan 2.4 LPG3 uit 2000. Met veel plezier.
Inmiddels 325.000kms op de klok, probleemloos, maar binnenkort wel toe aan een grote beurt met dbriem, nieuwe banden etc.
Kortom: groot onderhoud.

Nou heb ik ook een kappa coupe 3.0 aut in mijn bezit. Die ik braaf geschorst heb.
Maar waar ik natuurlijk het liefst in wil gaan rijden. Alleen die benzineprijzen ...

Ik rijd nu niet meer zoveel kms per jaar (15.000, voorheen 50.000km) dus benzine is dan al minder tergend.
Toch wil ik heel graag LPG op die V6 gooien, alleen al om het feit dat ik de auto dan makkelijker pak, er prettiger in rijd, én omdat ik domweg per jaar zo'n 1250 euro goedkoper uit ben t.o.v. benzine.

Van de kappa 5-cilinders weet ik inmiddels (na 2 lpg kappa's) dat ze zonder problemen hoge kms aankunnen op gas.
Alleen...hoe doet LPG het op een V6?

Kan ik er zo gas op gooien of is een revisie noodzakelijk (hardere kleppen etc).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Alvast dank!
Jan Willem

Re: V6 en LPG...een goed huwelijk?

Unread post by Jan Willem »

Voor zover ik vorig jaar heb kunnen nagaan kan je geen G3 certificering voor een LPi installatie voor de V6 krijgen en levert Vialle hem niet eens meer.
Dus je moet wel rekening houden met hogere wegenbelasting en een investering van 2.500 - 3.000 euro!

Als het je wel lukt ben ik wel erg benieuwd naar het hoe en waar, zodat ik eventueel mijn 3.0 SW kan aanpassen, maar met de huidige benzine prijs vind ik het ook weeer niet zo belangrijk!
gerrit

Re: V6 en LPG...een goed huwelijk?

Unread post by gerrit »

het lukt wel gas g3 v6
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”