Banden met binnenbanden of "tubeless"

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ferdinand Vroom

Banden met binnenbanden of "tubeless"

Unread post by Ferdinand Vroom »

Hallo,

Ik rijd in een Series 1 van 1968.
Ze heeft banden met binnenbanden.
Nu vraag ik me af of het niet beter is om met tubeless banden te gaan rijden.
De banden moeten vervangen worden, dus is het een goed moment om de voor en tegen argumenten te bekijken.
Kunnen jullie me daarbij helpen?
Ik geloof dat ik dan andere velgen nodig heb of ze moet aanpassen?!

Ferdinand
Walter van Gruythuysen

Re: Banden met binnenbanden of "tubeless"

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Ferdinand,

Je grote probleem is dat de velg niet geschikt is voor tubeless. Het is zelfs gevaarlijk, doordat het lijkt dat het goed gaat. Je kunt er een band omheen zetten die zelfs hard te krijgen is. Op een onverwacht ogenblik zal hij er echter afknallen (volgens mijn bandenman die dit weigert te leveren)

Met binnenbanden heb ik op stalen velgen ook slechte ervaringen. De kwaliteit van de binnenbanden in onze maat is dermate slecht dat ik iedere maand wel een lekke band heb. Een andere oplossing ben ik dus zeer voor in.

Walter
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Ferdinand;

kijk maar effe hier voor de pro's en con's:

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 718&t=1680

Er zijn hier al aardige boompjes opgezet over de binnenbandjes...

Walter, ik heb nog geen enkele lekke band gehad nochtans?! zijn je velgen niet te roestig aan de binnenkant? geen scherpe randjes aan de gaten voor de sjoepappen (ventieltjes)?

succes!

Bart
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Bart,

Ik dacht ook dat het aan de gladheid van het wiel lag. Waarschijnlijk is dat ook zo. Bij iedere band die nu lek gaat krijgt het wiel een schuur behandeling. Helaas is er nu 1 voor de 2e maal lek gegaan na het opschuren. Voor de maat van de berlina zijn er helaas geen degelijke binnenbanden. Het zijn overigens altijd de voorbanden die lek gaan.

Met de coupe heb ik met 175/70 14 banden nooit problemen. Daar heb ik 50 000 gereden zonder dat ik ook maar iets ervan merk dat er binnenbanden inzitten. Ze verliezen ook absoluut geen druk, iets dat ik bij tubeless niet kan zeggen.

Walter
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”