1e serie Fulvia, loop of sloop (maar met apk)

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart

1e serie Fulvia, loop of sloop (maar met apk)

Unread post by Bart »

Gisteren reed ik door Edam. Nou kom ik daar niet zo vaak en was dus ook fout gereden. Tijdens het keren in een smal straatje sta ik ineens oog in oog met een donkerblauwe 1e serie. Ik blijf even staan om mijn ogen uit te wrijven (ja, hij stond er echt), waarop een jonge dame haar huis uit komt rennen. "De jouwe doet het wel", riep ze. Ik dus maar even uitgestapt.

Het bleek dat de eigenaresse zojuist haar tweede kind geworpen had en de fulvia niet meer als practisch, dagelijks vervoermiddel kon gebruiken. Daarom had ze besloten het ding maar te koop aan te bieden.

Het is een 1.3S eerste serie, met 818.140 motor (met oliekoeler). Carrosserie ziet er erg mottig uit in donkerblauw, een eerdere 'restauratie' bepaald niet erg vakkundig uitgevoerd. Interieur redelijk, hemel prachtig. Alle lijstwerk in goede conditie, bumpers zonder deuken. Momenteel start de auto slecht, volgens opgave eigenaresse, maar ik denk dat dat wel simpel te verhelpen moet zijn. Motor heeft 5 jaar terug een 'revisie' ondergaan; in ieder geval zijn er toen andere klepzittings ingekomen. De koets heeft geen aluminium delen, apk verloopt binnenkort. Algehele conditie zou ik omschrijven als hulpbehoevend maar niet terminaal.

Ze dacht aan een bod van 1500 euro en heeft me haar nummer gegeven met de vraag of ik een liefhebber wist. Zelf heb ik een 2/3e serie en ik zou dus alleen een paar onderdelen kunnen gebruiken. Dat leek me zonde.
Pieter Bouter

Re: 1e serie Fulvia, loop of sloop (maar met apk)

Unread post by Pieter Bouter »

Bart,

Zou de Fulvia uit Edam er nog zijn?

Graag het nummer.

m.vr.g.r
Pieter Bouter
0653 800 555
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”