olie controleren van een 3liter v6 automaat

Discussie en vraagbaak over Thesis
jans

olie controleren van een 3liter v6 automaat

Unread post by jans »

wie weet hoe je olie moet controleren van een lancia thesis 3liter v6 automaat ???
en wie heeft nog een cd van nafteq van 2008 .
Julian

Re: olie controleren van een 3liter v6 automaat

Unread post by Julian »

Voor de 2008 versie van de navigatie moet je bij Rino zijn, als je het heel aardig vraagt...
Nog even een laatste opmerking over de lekkage langs de kentekenverlichting: Eric, ik had beloofd op de in rekening gebrachte kosten voor het dichtkitten terug te komen. Welnu, het staat op de rekening als kostenloos vermeld. Zoals ik al zei was het onderdeel van een kleine beurt, maar het staat toch leuk.
Grt. Julian
eric

Re: olie controleren van een 3liter v6 automaat {Julian-Eric}

Unread post by eric »

Hoi Jans,
Jij zult de olie van de automaat willen controleren zoals bij de kappa,via een pijlstok maar deze zit niet op de Thesis.
Wist niet dat er een navigatie 2008 is,heb hier ook interesse in laat maar iets van je horen.
Julian, kosteloos is teken van goede klanten service welke dealer is dit???

MVG
Eric
jans

Unread post by jans »

niet van de automaat ,maar van de motor zelf.
de een zegt met koude of warme motor de andere zegt met draaiende motor
ik weet het niet.
jans

Unread post by jans »

niet van de automaat ,maar van de motor zelf.
de een zegt met koude of warme motor de andere zegt met draaiende motor
ik weet het niet.
eric

Unread post by eric »

Hoi Jans
Koude ,niet draaiende motor, auto moet vlak staan !
MVG
Eric
Rino

Unread post by Rino »

precies Eric,

eigenlijk zou je het oliepeil niet manueel hoeven te controleren omdat er een check systeem dit doet voor je de auto telkens start.
Maar, en dit is een beetje geschiedenis die misschien nu overbodig is, het controlelampje van mijn 2de Thema deed het blijkbaar niet en toen reed ik mijn motor naar de haaien. Van toen af, en dat is ondertussen al jaren geleden, controleer ik wekelijks manueel het oliepeil. Misschien ben ik door het voorval die ik had verkeerd geconditioneerd, maar het kost weinig moeite en zo gaat de motorkap nog eens open. Voor de motor van mijn Kappa moest ik af en toe eens wat bijgieten, vooral na ritjes op de "Autobahn" of daarmee gelijk gestemd. Bij mijn Thesis, een JTD 20v, blijft het niveau onder alle omstandigheden perfect gelijk.

Rino
Rino

Unread post by Rino »

Dag Juliaan,

....moet je bij Rino zijn, als je het heel aardig vraagt... :-)
Thesis-rijders zijn toch allemaal aardige mensen ;-)

Ondertussen rijdt Jans al bijna met de Benelux update 2007-2008.

Groeten, Rino
Okke

Unread post by Okke »

Beste Rino,

Als trouwe Thesisrijder ben ik net terug van een rondreis door Frankrijk, Italië en Zwitserland (3.500 km) en ik kwam erachter dat mijn Beneluxnavigatie uit 2005 met hoofdwegen Europa nog veel rotondetjes en afslagen mist....dus als jij zo aardig bent als iedereen zegt hier....:) zou ik daar nog graag een beroep op doen voor de 2007-2008-versie....

Groet,

Okke
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”