de ongeveere kosten per jaar voor integrale

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
rossi

de ongeveere kosten per jaar voor integrale

Unread post by rossi »

yeeps,

zou er iemand me kunnen zeggen hoeveel de kosten bedragen om een lancia delta integrale te onderhouden,indien je iedere dag een 40 tal km zou rijden.het zou ook goed doen om de fiscale pk te weten van deze auto .ben namelijk zot van deze wagen en ben aan het rondkijken om één aan te schaffen

dank u u zou me een stuk dichter kunnen brengen naar m'n doel
Huib

Re: de ongeveere kosten per jaar voor integrale

Unread post by Huib »

Er wordt wel eens gezegd dat de kosten van onderhoud van een Integrale een derde zijn van die van een Ferrari. En dat is nog steeds serieus veel geld.
rossi

Unread post by rossi »

das vlug geantwoord

het zou immers gaan om dagelijks gebruik,ik kan er zelf aan werken en ben niet van plan om de auto te laten afzien maar toch zen nodige warmte nu en dan te laten voelen.

ik dank u om het antwoord
evo kenner.

Unread post by evo kenner. »

Als je één koopt, koop dan een goeie.
De evolution 1 is de versie die je moet hebben.
voor minder dan 1500 vind je die al zeker niet in deftige conditie.
Iedere evo eigenaar weet maar al te goed wat zijn in perfecte staat zijnde wagen waard is dus zal die dan ook niet voor minder verkopen (indien niet gek).
Koop je er toch één voor minder heb je er gegarandeerd problemen mee, en dus veel kosten en dan meestal niet te onderschatten.
Koop je er eentje zoals ik je aanraad ben je al op goede weg maar opgepast want hij moet die prijs wel echt waard zijn.
Ga niet te snel af op een mooi uiterlijk schijn bedriegd.
Laat ons stellen dat dit allemaal picobello is dan rijd je nog steeds met een onderhouds intensieve en dus dure auto.
Koppeling 50000km
Distibutie 50000km
Variabel onderdelen vervangen gedurende het jaar naargelang je rijstijl en geluk de prijs???
Alhoewel sommige italo-freaks het nooit wiilen toegeven is het een enorm gevoelig en fragiel mekaniekje.
Je moet maar gewoon eens met bvb. een BMW van die jaren vergelijken.
Dan zijn er natuurlijk ook nog hoog benzineverbruik en de zure centjes die naar de staatskast gaan.
Wat ze zeggen dat is waar t'is zo duur als met een wagen rijden met het "cavalino rampanté" op de snuit.
Het is eigenlijk geen vervoermiddel voor elke dag maar rijd er elke week mee of je hebt kosten.

Ik hoop u hiermee niet te hard te hebben ontgoocheld, toch blijf het niet te ontkennen de evo is een fantastische wagen!

Evo kenner.
Nero

Unread post by Nero »

Ik zou niet weten waarom de evo 1 de versie is die je per se zou moeten hebben. Het lijkt me eerder een kwestie van smaak: op de ophanging na is de evo mechanisch identiek met de 16v. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de oudere versies zonder extreem opgeblazen wielkasten en die lelijke achterspoiler.
Het is wel zo dat een 8v of 16v in (zeer) goede staat stilaan onvindbaar wordt.

Uit de onderhoudsfacturen van de vorige eigenaar van mijn 16v blijkt toch dat een kost van 1250 euro elke 10.000km niet uitzonderlijk is, altijd was er wel iets aan vervanging toe: koppeling, ophanging, distributie, turbo, ... Ook de mijne komt dus enkel buiten in het weekend!

Ik heb me trouwens laten vertellen dat de 8v motorisch het meest robuust is en het makkelijkst (of beter gezegd het minst moeilijk) te onderhouden valt...

Erik
evo kenner.

Unread post by evo kenner. »

Welke versie het mooist is, is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik ga persoonlijk meer voor de agresiervere evolution.
Maar zoals je zegt is er dus wel een verschil wat de ophanging en remmen betreft.
De piloot met een evo kan zijn paarden veel beter onder contole houden hierdoor.
De waarde van een evo zal ook altijd hoger blijven dan de andere versies en daarom is hij in financieel opzicht interesanter om de dure restauratie of revisiekosten aan uit te voeren.
Ik steek liever 10000 euro in een evo van 15000 euro die in 2016 (dan is hij oldtimer) mischien 37000 euro waard is,
dan 10000 euro in een niet evo van 6000 euro die er dan maar 16000 waard zal zijn.
Stef

Unread post by Stef »

Joe,

Zeer interessant enkele overwegingen te horen van eigenaars! Ben momenteel zelf op zoek naar een integrale, welke daar beslis ik gedurende mijn zoektocht wel over, ik neem mijn tijd. De evo spreekt uiteraard het meest tot de verbeelding!

Heeft iemand een idee wat de fiscale pk's van een 8v, 16v en een evoluzione 1 zijn? Dit is wel handig te weten!

Bedankt alvast!

Stef
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”